Pondělí 29. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Správa státních hmotných rezerv předala hasičům techniku za 100 milionů korun, určena je pro chemickou, radiační i biologickou dekontaminaci

Slavnostní předání techniky Správy státních hmotných rezerv proběhlo 4. dubna 2024 v areálu Hasičské stanice Holešovice. Generální ředitel HZS ČR genpor. Ing. Vladimír Vlček, Ph.D., MBA jménem HZS ČR od předsedy SSHR Ing. Pavla Švagra, CSc. přijal celkem 19 kusů techniky: 7 požárních automobilových nosičů S2 s hydraulickým nakládacím jeřábem (ANK) a 12 Stanovišť dekontaminace osob (SDO-4.)

Tato technika slouží zejména ke hromadné dekontaminaci osob zasažených jakýmikoli nebezpečnými látkami, ať už jde o chemikálie, radiaci, či biologické materiály; v této souvislosti se v současnosti hojně využívá například i při likvidaci ohnisek ptačí chřipky.

Hasičský záchranný sbor bude techniku SSHR nejen udržovat a ochraňovat pro případ krizového stavu, ale může ji využít v případě jakýchkoli mimořádných událostí, které si to žádají. Jen v roce 2023 jsme vybavení, kterého jsme ochraňovateli, využili u celkem 165 různých zásahů,

uvedl Generální ředitel HZS ČR genpor. Ing. Vladimír Vlček, Ph.D., MBA.

Techniku za 100 milionů Kč nepředáváme Hasičskému záchrannému sboru do ochraňování každý den. Doplňujeme tím dosavadní techniku, která je připravena pro zásahy v nejrůznějších mimořádných situacích, celkově u HZS ČR jde o více než 1000 kusů nejrůznějších přístrojů a techniky v pořizovací ceně 1,1 mld. Kč,

řekl předseda SSHR Ing. Pavel Švagr, CSc.

Technika bude následně strategicky rozmístěna ve 13 českých krajích a také na Záchranném útvaru HZS ČR. Možnost jejího využití a variabilního zapojení zlepší celkovou připravenost České republiky na krizový stav i akceschopnost HZS ČR v případě jakýchkoli zásahů zahrnujících nebezpečné látky.

Nové Scanie určené pro potřeby hasičů jsou v osvědčené a u záchranných složek žádané specifikaci, která odpovídá požadavkům tendru.

Vozidla 6×6 jsou postavena na vysokém podvozku s přední nápravou odpruženou listovými pery a zadní vzduchovými měchy, jedno vozidlo 6×4 pak má podvozek standardní výšky a je kompletně odpružené vzduchem. Vozidlům nechybí uzávěrky všech diferenciálů pro zlepšenou průchodnost terénem.

O pohon se rovněž v obou případech stará vyzkoušený třináctilitrový šestiválec o výkonu 440 koní doplněný o automatizovanou převodovku Opticruise. Komfort ovládání vozidla zlepšuje rovněž retardér a tempomat.

Za prodlouženou denní kabinou řady G jsou umístěny jeřáby FASSI (verze 6×4) nebo HIAB (verze 6×6) s dosahem 12,55, resp. 13 metrů a hákové nosiče kontejnerů značky Marrel dodaný firmou Everlift s nosností až 14 tun.

Součástí dodávky bylo i doplnění veškeré hasičské výstroje včetně výstražných majáků a typického zbarvení s reflexními prvky, které zajistila společnost KOBIT – THZ CZ.

Sdílet