Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Technický automobil s hydraulickou rukou představil na Interschutzu Schlingmann, ovládat se dá na dálku

Na veletrhu Interschutz 2015 představil vozidla ze svých dílen také nástavbář Schlingmann. Na jeden z jeho velmi povedených kousků se podíváme v dnešní pravidelné rubrice. Jedná se o technický automobil s jeřábem na podvozku MAN TGM.

Schlingmann použil šasi MAN TGM 18.34 4×4 BB s dvoumístnou kabinou. Z označení vyplývá, že se jedná o dvounápravový podvozek s připojitelným pohonem přední nápravy, odpružením listovými pružinami na obou nápravách a osazený motorem o výkonu 340 koní.

Zadní náprava je vybavena podmetacími řetězy, na rámu vozidla je uchycen lanový naviják Rotzler o tažné síle 70 kN.

Celý automobil je dlouhý 8 200 mm, široký 2 500 mm a vysoký 3 500 mm. Maximální technicky přípustná hmotnost je 18 000 kg.

Nástavbu tvoří hliníkový skelet olepený plechem. Na levé straně jsou čtyři schrány pro příslušenství, na pravé pak tři. Všechny kryjí hliníkové roletky s podélným madlem. Vpravo za kabinou pak najdeme žebřík pro výstup na pochozí plošinu nástavby.

Ve vybavení nechybí svářecí souprava, elektrocentrála, hydraulické i pneumatické vyprošťovací zařízení a podobné stabilizační a záchranné prostředky.

V zadní části podvozku je za nástavbou uchycen hydraulický jeřáb Palfinger 18502-SH E s dvojicí stabilizačních podpěr. Jeřáb uzvedne až 5 650 kilogramů, maximální hydraulický boční dosah je 17 metrů – při něm rameno unese 690 kilogramů. Jeřáb lze obsluhovat dálkově z bezpečné vzdálenosti.

Sdílet