Středa 24. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 30 Scania od WISS Czech pro hasiče v Petrovicích – Závadě byla pořízena v rámci mezinárodního projektu „Bezpečná hranice – Bezpieczna granica“

V dubnu roku 2015 jsme se zúčastnili slavnostního ukončení projektu s názvem „Bezpečná hranice – Bezpieczna granica“ v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce Česká republika – Polská republika 2007–2013. Jeho součástí byla dodávka nové cisternové automobilové stříkačky na podvozku Scania pro hasiče v Petrovicích u Karviné – Závadě za 8 465 160 korun včetně DPH. Vůz dodala společnost WISS Czech, s.r.o.

Podvozek, motor a převodovka

Pro výrobu vozu bylo použito šasi Scania P400 CB4×4HHA o rozvoru 4 300 mm s dvojkabinou CrewCab 28. Motor Scania DC13 o objemu 13 litrů a výkonu 294 kW splňuje emisní normu Euro 5. Dvanáctistupňová převodovka se systémem Opticruise Scania je automatizovaná, s terénní redukcí.

Pérování předních náprav je listové s torzním stabilizátorem, vzadu jsou použity vzduchové měchy.

V přední části je uchycen elektrický lanový naviják s dálkovým ovládáním, pod ním asanační lišta, zapínatelná z místa řidiče. Vzadu nechybí couvací kamera.

Přečtěte siPolská obec Łaziska byla hostitelem slavnostního předání dvou cisternových automobilových stříkaček v rámci projektu „Bezpečná hranice – Bezpieczna granica“

Opěradla zadních sedadel a opěradlo velitele vozu jsou vybavena integrovaným držákem dýchacího přístroje. Komfort v kabině zvyšuje instalovaná klimatizace. Pro technologickou podporu výjezdu je v dosahu velitele na otočném rameni rovněž tablet se softwarem Rescue Navigator.

Ruční radiostanice a svítílny, včetně svítilen na přilbu, jsou uchyceny v dobíjecích držácích.

Nástavba

Karoserie nástavby je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny typu GFK. Na obou bocích je trojice skříní pro příslušenství, které jsou – stejně jako prostor pro obsluhu čerpadla v zadní části vozu – kryty hliníkovými roletkami s podélným madlem.

Střecha nástavby je pochozí, protiskluzová, uloženy jsou na ní žebříky a ve dvou hliníkových bednách pak ženijní nářadí a rozměrnější příslušenství. Nechybí ani lafetová proudnice o průtoku 2 000 litrů za minutu a dostřiku až 50 metrů. Na pravé straně nástavby je zabudovaná výsuvná markýza.

Vůz uveze 5 000 litrů vody a 300 litrů pěnidla. Nádrže tvoří jeden celek a jsou integrovány v nástavbě.

Scania je vybavena vyhřívaným bronzovým čerpacím zařízením Ruberg R30, ovládaným CAN sběrnicí. Jmenovitý průtok čerpadla je 3 000 litrů za minutu v nízkotlakém a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu. Přiměšování pěnidla je zajišťováno elektronicky.

Na předním čele nástavby je zabudován osvětlovací stožár. Je vysouván pneumaticky a napájen z palubní soustavy vozu. Vybaven je LED reflektory a funkcí zcela automatického parkování do výchozí polohy.

Rozměry a hmotnosti

CAS 30 Scania jednotky SDH Petrovice – Závada je dlouhá 8 400 mm, široká 2 550 mm a vysoká 3 150 mm. Světlá výška při maximálním zatížení je 310 mm, brodivost 800 mm. Celková hmotnost automobilu činí 18 000 kg.

Sdílet