POŽÁRY.cz

středa 23.05.2012 | směna C


  • jako spoluautor nekolika svetovych rekordu v teto oblasti rikam klobouk dolu, vzdy je to pro organizatory pekny zaber a vetsinou se i pres pripravu projevi, kdo ma techniku pripravenou na delsi zasah nez je dvouminutova soutez (ucpane filtry, zanesene chladice a potrubi, vetche hadice, absence pretlakovych ventilu, spoluprace strojniku na strojich – vyladeni dopravy, kavitaci a vekem opotrebovana cerpadla v autech apod.). Jen me trosku odpudila fotogalerie – nejen silenych 50 fotek z jedne akce, ale vetsina z nich kvalitou dobra tak na vecerni promitani ve sboru – opet se ukazuje, ze vice je nekdy mene (treba foto 5, 9, 10 apod.). JJS
    02.11.2008 12:41
    • Tady jde určitě o to, že na fotce 9 je určitě někdo, kdo není na ostatních fotkách, ale má být veřejně vidět že tam byl :) A pak jak to vyřešit :-D Proto to u nás funguje tak jak to funguje ;-)
      02.11.2008 13:08
    • Jirko, vždyť na všechny koukat nemusiš, tak v čem máš problém? Na starém webu se hořekovalo, že čtenář musí projít celou galerii, tady ne a stejně je to špatně? Netvrdím, že fotky jsou nějak echtovní, ale problém jejich počtu ti nemusí vadit.
      02.11.2008 14:54
      • diky tvym reakcim z posledni doby zacinam mit obavu vubec neco napsat :-(. Vzdy jsme v diskuzich preferovali kvalitu pred kvantitou, me je to srdecne jedno, ja si prohlizim fotky pomoci galerie, kde jedna fotka nahrazuje druhou a to pak vadi, ale na me nekoukej. Hezky vecer JJS
        02.11.2008 21:11
        • Obavu mít nemusíš, ale divíš se mým reakcím? Ano, dokonalé občas něco není, to pochopitelně uznávám, ale pro Tvojí maličkost zde na webu není asi dobré nic.
          02.11.2008 21:26
          • Hlásím se do fronty :-) Ale to že někdo něco pořád kritizuje, to neznamená, že s ostatním není spokojenej. Kritika ty druhý žene dopředu, ne pochvaly. Aspoň tak mi to teď cpou do hlavy na škole :-)
            02.11.2008 22:06
            • No konečně nekdo, kdo snad chápe moje příspěvky. Také mně to cpou do hlavy.
              02.11.2008 22:09
            • Do hasičiny nevidím, tudíž si kritizuju na svém písečku, nemůžu porovnat nakolik oprávněná je freekovská kritika ;-)
              02.11.2008 22:11
            • Jen pro zajímavost, co je tvůj píseček?
              02.11.2008 22:16
            • Web, fotky, grafika. Teď doufám, že na mě nevytáhne nikdo příspěvek, kde jsem nekritizoval na svém písečku :) Ale asi to sem celkově nepatří, takže tu končím. Kdyžtak ICQ/mail.
              02.11.2008 22:19
  • Zdravím kolegy fotogalerie je asi přehnaná, ale věřte, že ani neznám většinu členů jednotek,které se zúčastnili prověřovacího cvičení. Fotky jsem dostal emailem od kolegů a nestačil jsem je ani pořádně prohlídnout. nejde přeci o fotky ale pro JPO něco udělat.
    02.11.2008 13:23
    • Já být místní vodník, tak tě ženu až na HS7 i se všema hadicema :-DDD.
      02.11.2008 17:47
      • Vodu jsme vzali, ohřáli, a vrátili zpět do rybníka
        02.11.2008 18:47
        • Tak vy jste mu do tý vody ještě na… , ehm, načůrali, no tak to už je teda vrchol :-D. Jestli umí číst, tak už ti nezbude, než se do smrti jen sprchovat :-P.
          02.11.2008 21:52
          • Hele Vránko ty jsi pěknéj srandista
            02.11.2008 22:15
  • je to jediné prověřovací cvičení pro JPO V. v okrese Rakovník v tomto rozsahu a kvalitě. 4 km jsou velice pěkný výkon
    02.11.2008 13:58
  • Řekl bych parádní cvičení a parádní článek. Jen tak dál.
    02.11.2008 14:33
  • Cele cviceni a clanek je fajn. Ze je u clanku 50 fotek mi taky nevadi, ale ta kvalita je opravdu zalostna :( Kdyby se alespon promazaly ty nejhorsi (to by nedalo zadnou praci). Preci jen zaber, kde neni nic, nebo je to cm x cm nema smysl. Myslim, ze v tomhle by si Pozary mely drzet nejaky standard.
    02.11.2008 21:35
    • Já bych je promazal, ale prostě to nešlo. Ale nebudu se o tom dál dohadovat přes komentáře. Pokud něco, dám to do mailu.
      02.11.2008 21:38
      • Jo jasne, ja to beru. Proste se v tomhle pripade nezadarilo. Nechci vyvolavat zadny flame (uz je mi tu z nich na nic), Pozary mam rad a chodit sem neprestanu. Naopak, dekuju cele redakci za to, ze pro web pracuje!!! Jen mam zkratka rad dobre fotky. Preju prijemny zbytek nedele. Honza
        02.11.2008 23:03
        • Je to moje chyba , prostě jsem to nekontroloval. Dneska pošlu Vaclavovi fotky lepší , také jsem je nefotil ale jsou v lepší kvalitě, snad je vymění.
          02.11.2008 23:06
  • Další parodie na téma prověřovací cvičení. Nejvíc mě fascinují ty PZ3 na hlavách těch rádoby hasičů. Takové jednotky zrušit a obce pokutovat! Škoda, že v článku není ani slovo o kladech a záporech akce – prostě nějaké vyhodnocení. Článek v podstatě jen říká, že na místě XY blbli nějací hasiči a taxatovně vyjmenovává kteří.
    02.11.2008 22:07
    • Zdravým Freeka to s těma přilbami máš pravdu ty už byly odepsány před mnoha lety.jestli se nemýlím. Ale finance zřizovatelů jednotek je tíživá.
      02.11.2008 22:22
      • Řeší se tu neustále dopkola, že to nikoho neomlouvá. Obec má povinnost se o PO postarat, může si vybrat:  – uzavře smlouvu s jinou obcí  – založí jednotku Pokud si vybere druhou možnost, musí zajistit akceschopnost – mimo jiné vybavení, proškolení, početní stavy!
        02.11.2008 22:33
        • Je vidět že to na rakovnicku neznáš, jen okrajem jsou zde obce kde je mimo zimy 100 obyvetel a přes zimu i méně. Kdyby uzavřeli smouvu s jinou obcí, které je početně s obyvateli a rozpočtem na to stejně asi by si nepomohli. Př. u berounky kam nás občas vyšlou jsou vzdálenosti mezi obcemi velké a pochybuji že by měli význam uzavírat smlouvy mezi nimi. Proto KOPIS vyšle HZS nebo JPO II. či JPO III. s dojezdem i 30km i více.
          02.11.2008 22:39
          • Rakovnicko je v ČR, takže tam platí stejné předpisi, jako kdekoliv jinde v ČR. Nebo jste stát ve státě a máte tam vlastní? Plošné pokrytí má na starosti HZS.
            02.11.2008 22:53
            • Rád bych tě viděl jak to budeš vysvětlovat třeba starostům v obci s 50 obyvateli a pak o 10km vedle v obci, kde jsou třeba jen starousedlíci a zbytek chalupáři. Tyto obce určitě vědí o zákonu o PO ale nic nezmění, kde není není co brát, těmto obcím stačí jejich JPO V. a těžko to někdo změní.
              02.11.2008 23:01
            • joooo predpisi Freeku, ty skoro vysokoskolsky vzdelana osoba :-(. JJS
              02.11.2008 23:06
            • Vidíš, vidíš, tady je důkaz omylnosti freeka.
              02.11.2008 23:09
            • Freeku, jdi už ale do hajzlu !!
              04.11.2008 15:29
  • Může mi někdo ze zůčastněných sdělit, jaký sbor tam byl s Pragou RN?
    02.11.2008 22:17
    • JSDH Všetaty, jinak pěkné RN vlastní JSDH Řevničov – 2×
      02.11.2008 22:31
  • freek nicnového, jen pro tebe jsou to JPO V. v rakovnickém okrese se skoro vůbec nevyužívají k zásahové činnosti, jsou rádi že udrží PS v chodu a ve stavu. Je pochopitelné, že se tyto jednotky nedají rovnat JPO V. někde jinde. Jsou rádi že se můžou zůčastnit jakékoli činnosti. Vybavenost je věcí jejich zřizovatele OÚ a jejich finanční podpory. Jsou zde JPO V. z obcí kde žije také 100 obyvatel a tak asi jak bude vypadat jejich rozpočet. nechci zde zastávat jejich stranu a jejich vybavenost, jen jsem osobně rád, že alspoň jejich odhodlání a i omezené možnosti přispěli k cvičení a zlepšení jejich činnosti. Osobně naše jednotka využila JPO V. tak 2× za posledních pět let při zásahu na zřízení čerpacího stanoviště k doplňování hasiva při rozsáhlém požáru. Pokud si myslíš že je to parodie je to jen tvůj názor a vyvracet tě tento názor nebudu. Na rakovnicku je to jedno cvičení , kdy se někdo zaobírá JPO V.
    02.11.2008 22:26
  • Freeku ty jsi ale pako zalez někam do kanálu a hlavně nezapomeň za sebou zaklopit víko. Hlavně že se ty jednotky v kategorii JPO V. zůčastnily. Jsou rádi že se také můžou zapojit do činnosti.Udělá se z tohoto povedeného cvičení článek a pak se přidá do diskuze nějaký Freek a bude tady rozhazovat svýma chytrýma řečma, někdy bych tě rád poznal osobně.
    02.11.2008 22:57
    • Ale no tak máš nějak silná slova anonyme radši se podepiš vlastním jménem.Proč se tady řeší odepsané přilby podle diskuse usuzuji že některé sbory jsou rádi že mají vůbec co dát na hlavu.
      03.11.2008 07:59
  • Gratuluji k dobré práci Myslím si , že pro pořadatele cvičení to znamenalo projít trasu alespoň pětkrát a z hlav se jim taky muselo trochu kouřit . Pro hasiče z JPO V to musela být taky velká zkušenost . Zajímalo by mě , jak proběhla komunikace mezi strojníky a veliteli, protože asi většuna JPO V například nemá RDST . Jestli jste to zvládli jen pomocí signálů a díky zkušenosti strojníků, tak to jste opravdoví pašáci . hagi
    03.11.2008 08:53
  • Na každém úseku byl velitel ve spojení s velitel zásahu SDH Lužná, ty měli radiostanice. Jinak každý velitel měl 5 jednotek na starosti a ty se dorozumívali normálními signáli. Jinak super akce a nechápu věc řešit jednotku která má rozpočet třeba 15 tis. na rok a jsou rádi, že si je vůbec někdo vzal na starosti a vyřídil všechny povolení a a vše na HZS kladno. Nechci někomu křivdit ale jestli se přístí rok udělá tato akce budu jen rád a určitě se přijede a ještě zkusím okolní zda by měli zájem
    03.11.2008 18:08
  • ty magore zklidni hormon.tohle si nacvičuj v praze jestli ti to tam budou trpět.tyhle SDH si holt myslí že jsou nejlepší
    04.11.2008 12:34
  • To Jenda Ať si kdo chce co chce říká , ale ti strojníci u PS 12 musí taky něco umět . Takže jste to zvládli a to je taky dobrý . Jestli se chce někdo starat o ústrojovou kázeň ( PZ 2 atd ) , tak je to na rozhodčích a velení TC a ti se pak mohou vyjádřit ke všemu při vyhodnocení . Takže debata o tom je mimo mísu . A hlavně , že to něco všem dalo . jen tak dál Hagi PS : podceňovaná JPO V je z místa a domácí vědí , že v tom domu bydlí třeba babička na invalidním vozíku atd .
    04.11.2008 15:47
  • Já osobně se domnívám, že je potřeba „smeknout klobouk“ nejen před organizátory, ale i před všemi těmi, kteří byli ochotni se cvičení zúčastnit. Protože, mezi námi, rozvinout všechny hadice „B“ co mám ve zbrojnici, potom je zase svinout, odvézt, usušit a uložit, je pěkná makačka. Kdy to někdy zkusil, ví o čem mluvím. O tom nemá takový „freek“ ani páru. Protože to se to pěkně kritizuje od klávesnice PC. To se to pěkně kritizují starostové. Ale, že existují lidé, kteří dělají „hasičinu“ a neodradí je ani třeba macešský přístup radnice, to přes ty svoje předpisy, na kterých tak lpí, nevidí. Podle mého je třeba si takových „zapálených“ lidí vážit. I jednotka, bez supermoderní výzbroje je někdy použitelná – viz čerpací stanoviště atd. Tam jistě nepotřebují Gallety ani Firemany. A pod rozumným velením dokáže udělat spoustu užitečné práce. J. Odrazil
    04.11.2008 16:16
  • Co máš proti freekovi?
    04.11.2008 16:21
    • Kromě jiného, asi jako většina diskutujících. Ale nyní mi zrovna vadí tvůj, mírně řečeno, hysterický příspěvek z 2. 11. ve 21:07. Možný tím jak pořád omíláš co všechno musí radnice dělat, chceš hasičům pomoci, ale pokud radnice nemá peníze, tak je asi těžko bude moci hasičům dát. A v tom je problém, který ovšem nevyřešíš ani ty, ani ty radnice. A znovu zdůrazňuji, že jednotky kategorie JPO V mají svoje opodstatnění a pokud, jak jsem již napsal, jsou v nich obětaví lidé a rozumné velení, dokáží udělat spoustu užitečné práce – třeba pro obec. A třeba i u zásahu. Rozhodně je nelze zavrhovat. Ještě k tomu způsobem, který je ti asi vlastní. O tom, že je potřeba vidět snahu lidí „zapálených pro hasičinu“ jsem již psal. O tom je tě zbytečné přesvědčovat. Pro tebe „neomylného“ a „vševědoucího“ jsou to jen : .....rádoby hasiči.......nějací hasiči… J. Odrazil
      04.11.2008 16:43
      • S obcí, která nemá peníze se jsem se snad ještě nesetkal. Taková obec má obvykle problémy s věřiteli, nikdo nechce být v zastupitelstvu, ani straostou. Obec se ze zákona musí starat o mnoho věcí (vyvážení odpadu, údržba komunikací,…). Mezi nimi je i požární ochrana. Pokud opravdu nemají peníze, proč se nevykašlou místo PO třeba právě na vyvážení odpadu? Myslím, že problém je spíš v tom, že nikdo nemá zájem použít proti obcím, které nedělají, co mají, žádné sankce.
        04.11.2008 18:12
        • Spíše jde o to s kolika obcemi jsi se vůbec setkal. S kolika starosty nebo zastupiteli jsi jednal. A nápad nevyvážet odpad je fakt dost dobrý, ostatně jako většina tvých, a nedá se na něj nic rozumného odpovědět. A otázka sankcí je jistě také dost problematická. Ale až budeš zvolen do zastupitelstva nějaké obce, nebo jinak, a hlavně zblízka, zjistíš co to opravdu obnáší, tak to třeba změníš. Doposud kritizuješ obce tak jako většina občanů – bez podrobné znalosti komunální problematiky. Ale ty jsi mladý a jistě i ambiciózní, takže můžeš ještě dlouho pomáhat vše změnit. J. Odrazil
          05.11.2008 09:07
          • skoda ze nejde dat vice hlasu :-), jako komunalni politik se zkusenostmi z radnice maleho mesta davam zcela zapravdu – je mozne podporit cokoliv, je mozne kdekoliv investovat, ale vzdy jen za cenu, ze dalsimu ty penize zase vezmu. Takze jeden rok skolka, dalsi hasici, treti sportovni placek atd. atd. bohuzel kdyby jsi znal rozpoctove urceni, zjistil by jsi, ze dobre uz bylo a ze dnes vetsina obci ma velmi slabe kapitalove prijmy a ze musi volit mensi zlo. Kdyz ji vezmes penize za nesmyslne pokuty moc ji nepomuzes. Bez jakekoliv dotace je dnes zajistovani PO velmi obtizne. JJS
            05.11.2008 09:17
            • plně s tebou souhlasím,není jednoduché mít určitý rozpočet obce , která má problémy s počtem obyvatel /stálých/ a ještě udržet PO při chodu, znám případy kdy JPO V má rozpočet 15 tis.Kč a je to sotva k udržení PS-12
              05.11.2008 09:40
            • Je otázka, jestli existuje předpis, který by obec nutil, aby měla sportovní plácek.
              05.11.2008 10:46
          • Pro mě je měřítkem možnosti a nemožnosti to, jestli má někdo zájem v tom zastupitelstvu působit nebo ne. Ve většině obcí je zájem větší než počet volných míst. Obec může aktivně ovlivňovat svoje příjmy (např. územní plán zohledňuje stavby, ze kterých plyne obci největší zisk. Takže znovu, pokud já neplním povinnosti vůči státu nebo místní správě, mám velké problémy, pokud ale něco nedělá obec, tak se nic neděje. Obec i občan jsou na tom v podstatě stejně, oba by se měli aktivně starat o to, aby pokryli svoje výdaje svými příjmy.
            05.11.2008 10:45
            • Ahoj Freeku neděláš ty někde starostu obce,jestli ano prosím tě napiš kde, já se tam odstěhuji i s celým příbuzenstvem to musí být ráj na zemi. Protože ty si peníze umíš jak tak čtu prostě někde najít a obec pod tvým vedením jenom skvétá a přitom dodržuje zákon do posledního puntíku. Fakt klobouk dolu.
              05.11.2008 11:19
            • Já bych tam také chtěl!!! :-) Ty opravdu nevíš která bije!!! Ty jsi těžkej teoretik, ale praxe a život je trochu o něčem jiném než o knížkách a příručkách.....
              05.11.2008 11:44
            • Až bude chtít sociálka, finanční či jiný úřad nějaké peníze, tak jim také mohu zdělit, že jsou těžcí teoretici a že si to přečetli někde v příručkách a zákonech. Ale obávám se, že mi to k ničemu nebude, že problémy budu mít stejně.
              05.11.2008 11:50
            • Můžu na tebe mít osobní dotaz? Kolik Ti je let a co děláš za práci?? Dík
              05.11.2008 12:01
            • Tak asi nemohl.. :-( Tak se zkus alespoň podepsat, pokud si za tím co píšeš stojíš a není to jen truc ostatním… Ale stejně by mě ten Tvůj věk a zaměstnání pro zajímavost zajímalo… Dík
              05.11.2008 13:07
            • musim rict, ze v jednom mas velkou pravdu. Pokud si obcan neplni sve povinnosti dostane hned pres hubu, zakonodarce si nejak ale neumel predstavit, ze by se stejne chovala i jeho zakladni jednotka – tj. obec a ta nato dost zehra. Pokud jsi zemedelec nebo vlastnis velke louky musis je posekat, kdyz to neudelas mas problem. Pokud to neudela obec, rekne ze nato nema penize a je to v poho. Stejne tak je to i v PO, pokud jsi firma, dostanes flastr, pokud jsi obec, dostanes pokarani Ty, Ty, Ty a zivot jde dal. Stejne tak pokud neodevzdas vcas DPH dostanes uz za jeden den prodleni pokutu, pokud je ti preplatek DPH vracen do roka az dvou jsi stastny clovek. Vzdycky to tak bylo, ve vsech rezimech, ze co je dovoleno panovi, neni dovoleno volovi :-) a tak to je. JJS
              05.11.2008 14:02
            • Jiří Sucharda : No konečně, to to trvalo :-(
              05.11.2008 14:09
            • Obec jako územně samosprávní celek je rozpočtová organizace. Takže nemá moc možností, ovlivňovat své příjmy. Některé obce (ty, co nemají rozšířenou působnost) nemůžou dokonce vydělávat nic se ziskem. Pracovala jsem, jak na obci, tak na městském úřadě a jsem členkou JSDH. Vím, jaké to. Musíme také bojovat za každou korunu, kterou chceme na potřebné základní vybavení (ještě před časem jsme nosili ty samé přilby, co někteří členové JSDH na Rakovnicku). Ale rok po roku jsme se postupně dovybavili. Záleží také velmi na spolupráci s obecním úřadem. Ne, že by nechtěl ty peníze jednotkám poskytnout, ale on je prostě nemá. Sám je musí pracně získávat a spravedlivě přerozdělovat. A obce jsou z většiny závislé na příjmech ze státu, který je ale poskytuje v závislosti na počtu obyvatel v dané obci. Takže asi chápete, že obce se 100 obyvatel moc na výběr nemají.......
              06.11.2008 13:25
  • David Malát: Vsechno, na co se ptas, tu uz mas! Jen se poradne podivat. Zkus treba profil ICQ a zrovna muzes napsat.
    05.11.2008 13:12
  • Souhlas s JJS Spolupracuju pracovně i hasičsky se spousty strostů a zastupitelů obcí a měst . Musím říct , že se celková situace hasičstva na Liberckém okrese lepší . Nepřímo tomu pomáhá vítr , voda a oheň . Všichni si začínají uvědomovat , že jsou povinni zajistit si JPO v obci . A hlavně vidí , kdo vychovává mládež, kdo organizuje život v obci a kdo pomůže obecnímu úřadu při mimořádné události atd. . Dost často to jsou ty opomíjené JPO V . S postupem času se nacházejí prostředky na vybavování . Obec dá základ a na něco se použije dotace z krajského úřadu nebo z EU . Vrcholem markentingu SDH je zapojení členů do zastupitelstva . hagi
    05.11.2008 15:19
Informace o přidání komentáře

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé.

Pokud máte k tématu co říct, přihlašte se, nebo se zaregistrujte.

Také by vás mohlo zajímat…
Středočeský kraj Praha Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj