POŽÁRY.cz

středa 23.05.2012 | směna C


  • To je celkem dobrý nápad, ale kolik z toho uvidí JSDHO které budou u takovýchto DN zasahovat
    27.07.2010 11:00
    • Případně pokud se bude jednat o DN s únikem nebezpečných látek – chemickou havárii , tak zda kraj přispěje obci (u jednotek předurčených k chem. haváriím) na nákup opotřebených přetlakových obleků, či zda to bude „My shrábneme peníze a vy obce se starejte“
      27.07.2010 11:39
    • JSDHO nechť si uzavřou vlastní dohody. Obce jsou samostatné subjekty a je to tedy na nich. Toto se týká dohody HZS a kanceláří pojistitelů, obce v tom nejsou zainteresovány.
      27.07.2010 11:43
      • Takže jsou dvě varianty. Buď kraj bude posílat peníze navíc obcím jejichž jednotky jezdí na DN nebo obce nebudou kupovat vybavení na DN, a tudíž ty přestanou na DN jezdit a zůstane to zase všechno na HZS.
        27.07.2010 12:29
        • A proč by jednotky měly přestat jezdit, když materiál, použitý mimo hasební obvod, stejně už teď hradí kraj?
          27.07.2010 12:36
          • Měl by hradit kraj :)
            27.07.2010 12:40
            • Musí hradit, je to jeho povinnost, takže pokud vše vykazujete správně, nemůžete mít problém. Pokud ho máte, dá se snadno řešit. Nevěřím, že to někde vyloženě nefunguje.
              27.07.2010 12:57
          • Nechci se nikoho dotknout ale víte vůbec jak to vyrovnání vlasně funguje? Pokud vím tak co se týče požárů, technických pomocí aj. mimo katastr obce platí náklady spojené se zásahem kraj, ale použitý materiál u DN na odstranění následků DN jako je hlavně použitý sorbent a jeho likvidace se vyúčtovává pojišťovnám a platí se z povinného ručení. A na tuto fakturaci již úředníci existují takže bych neměl obavu o zvýšení počtu úředníků. Tady se jedná jen o to aby se zaplatila práce kterou hasiči dělají nad rámec své povinnosti. Již dávno bylo známo že hasiči chránili a zachraňovali životy, majetek, zvířata a přírodu. Pokud únik provozních kapalin neohrožuje přírodu a rozsypaný náklad nikoho neohrožuje tak to není v souladu se základní myšlenkou hasičské práce. PS: Zkusili jste si někdy přeskládat náklad z převráceného kamiónu a pak hned na to vyrazit na požár panelového domu s uvězněnými osobami. Já ne a nechtěl bych to zažít.
            27.07.2010 21:09
            • No, část příspěvku OK. Je v pořádku aby to hasiči nedělali. Však to může dělat SÚS bo jiná firma. Ale to P.S. se ti nepovedlo. Myslíš že když to pojišťovna zaplatí tak ti hasiči budou míň unavený?? Unavený budou stejně a nic z toho mít nebudou.
              27.07.2010 21:20
            • To nebudou mít ani tak, v současném systému se peníze utržené od pojišťoven rozhází na krajských ředitelstvích na za nesmyslné nákupy a osobní ohodnocení úředníku a ti hasiči kteří tu práci odvedli stejně neuvidí ani korunu
              29.07.2010 11:26
            • To nebudou mít ani tak, v současném systému se peníze utržené od pojišťoven rozhází na krajských ředitelstvích na za nesmyslné nákupy a osobní ohodnocení úředníku a ti hasiči kteří tu práci odvedli stejně neuvidí ani korunu
              29.07.2010 11:26
  • Šel bych v tom ještě dál, a to tak, že viník nehody by musel uhradit celý výjezd, tzn. vč. záchranných prací.
    27.07.2010 11:13
    • Tak toto je za posledni dobu ta nejvetsi blbost, co jsem zde cetl. Kolego, uvedomte si, ze HZS je placena z penez danovych poplatniku. Platit za nehodu, jiste by se pote platilo za pozar a nasledne asi za vse.
      27.07.2010 14:26
    • Petře zase neblázněte, JSDHO a HZS nemuže být jako Vaše soukromá firma pod názvem SDH UL 2.
      28.07.2010 09:46
      • Nechápu proč do toho berete náš sbor… Jde o princip. Prostě způsobím mimořádnou událost, tak taky ponesu všechny její následky i finanční. Když na hory musím být pojištěný na zásah Horské služby, nevidím nejmenší problém v tom, že by se z mého poviného ručení měly zaplatit i ostatní výdaje, které jsou nutné k likvidaci takové události. A Václave myslím, že by se to mohlo týkat i požáru. Myslím tedy požáru budovy. Za její stav je odpovědný majitel, pokud v ní k požáru dojde měl by si uhradit náklady spojené s likvidací požáru.
        16.08.2010 21:04
  • Supr, a na to bude potřeba hlavně další hromada úředníků, kteří budou počítat najeté km, minuty likvidačních prací, provádět fakturování a administraci :( Nebylo by jednodušší, aby pojišťovny ročně posílaly HZS 1–2% z uchráněných hodnost (viz SVK) ? Ano bylo, ale to je špatně :)
    27.07.2010 12:25
    • Myslím, že na to stačí jednoduchý program v PC. Nevím, jak přesně vypadá oficiální zpráva o zásahu, ale určitě většina toho, co je v článku zmíněno (km, mth, počet lidí, časy), je v ní uvedeno. Přepsat, vyfakturovat a hotovo :-):
      27.07.2010 14:42
      • Jasně. Jenže ten program musí někdo ovládat, někdo musí překontrolovat, někdo podepsat a odeslat. Hup a 4 nový místa jsou na světě:-D
        27.07.2010 14:51
        • Ješte zbýva vymyslet poplatky jako u lékaře. Dejme tomu za návšťevu CAS 15 budem platit 15 Kč, za CAS 32 to bude 32Kč a třeba za použití vyprošťovacího zařízení stovku :-D
          27.07.2010 15:07
          • jj. Jako je Julínkovné, bude Štěpánovné. Bude samozřejmě ale i možnost konzultovat postup při likvidaci požáru vlastními silami po telefonu a to zadarmo :-)
            27.07.2010 19:01
          • Mno myslím, že by to bylo nevyvážené v některých krajích mají jako první výjezd CAS 24 a nedej boze kdyby pak přijela CAS 40 :D :D a možná by pak i nějaký chytrolín žádal 815 Kč za návštěvu Tatry :D :D
            28.07.2010 10:19
  • Jak se prosim vás stanovují uchráněné hodnoty u DN? zatím jsem to viděl jen u požárů a to je vždy odhad do statistiky, děkuji za vysvětlení
    27.07.2010 13:27
  • Tak ted sem z toho danek. Od srpna budou pojistovny vyzadovat aby na uklid po DN jezdili dobrovolni. Protoze je to vyjde levneji, zacvaka to totiz kraj. Nebo tomu mam rozumet ze hasici nebudou delat uklidy po DN, likvidaci nebezpecneho hmyzu atd. Za chvilku nebudem jezdit jak to vypada na nic. Jak pise Zdenek, at pojistovna dava % z uchranenych hodnot a je to. Od srpna bude u kazdeho uklidu po DN kde bude stat pojistovak se stopkama a hlidat aby se neuklizelo dlouho. Co jeste ty inkousth na GR vymysli.
    27.07.2010 13:27
  • Pardon… Ti inkousti
    27.07.2010 13:29
  • Zdravím , osobně si myslím že to není dobré. Jak píše Vašek HZS placeny z pěněz daňových poplatníku, mám si tedy myslet ,že za jednu práci bude příslušník brát dvě mzdy nebo že snad HZS platbu kterou příjme od pojistitelů ZA PRÁCI pak státu vrátí ? A co se týče SDH tak to je jasné ti to dělají DOBROVOLNĚ A SLOVO DOBROVOLNĚ NEZNAMENÁ KOMERČNĚ.
    27.07.2010 14:56
    • 1) je to naklad na nehodu, na kterou je vozidlo pojisteno u komercni pojistovny? Je, takze proc ne. 2) dobrovolne = ocas zadarmo? Proc by melo mesto prebirat naklady za nehodu? Vidis jeden jediny rozumny duvod? Ja ne
      27.07.2010 15:36
      • add 2 proč by mělo město přebírat náklady na požár ,povodeň,vítr ,obtížný hmyz,atd vidíš jediný rozumný důvod. Dále budu ten co nehodu zavinil proč budu platit hasiče ze dvou výjezdu cca8 chlapů po 280 kč / hod ,když zametat budou dva.
        27.07.2010 16:20
        • Protoze povodne primo ohrozuji zivot, zdravi, majetek. Protoze hmyz, vitr, pozar…to je poslanim hasicu. Ne vsak delat uklizecky na ceste. Odtahovky na nehody jezdi taky zadarmo? ;-) Neplatis to ty primo na miste, plati to pojistovna, u ktere mas sjednane pojisteni odpovednosti z provozu vozidla, pokud jsem to dobre pochopil. 8 lidi na uklidu po nehode jsem fakt jeste nevidel, vzdy je snaha dostat co nejvice lidi rychle zpatky na stanici. Mozna ve velkych mestech je to jinak, do toho nevidim.
          27.07.2010 16:37
  • Předpokládám, že to bude stejně příjem státního rozpočtu. Nebo ne? A pokud ne, jak to bude legislativně ošetřené?
    27.07.2010 17:03
  • To asi proto ,že odtahovky nejsou placené zdaní. A co se týče povodní tak hasiči uklízejí nasledky ještě dlouho po nich. Jakmile začnou účtovat hasiči začnou navyšovat i pojišťovny a zase to zaplatíme. . PLATBU ZA TYTO SLUŽBY BYCH VIDĚL V PŘÍPADĚ ALKOHOLU. Často se tady při diskusích prezentují systémy cizích zemí, neví někdo jak je to jinde v evropě?
    27.07.2010 17:15
    • Hasici kontejnerove auta maji, kontejnery „valnik“ taky, nemaji rovnou ty auta taky odvazet, kdyz na to techniku maji? ;-)
      27.07.2010 17:21
    • ale hasici NEMAJI uklizet o povodni. Hasici maji zasahovat pred, v prubehu a bezprostredne po povodni. Pak by mely nastoupit dalsi organizace a hasici by si meli na zakladnach „lizat“ rany a pripravovat se na dalsi zasah. Tve prispevky jsou dost jednoduche a leckdy i dost nesmyslne! Motas tady statut dobrovolneho hasice s poslanim vyjezdove jednotky. Dobrovolnost je pouze v tom rozhodnout se, ze v jednotce budu. Pokud v ni jsem, musim dodrzovat pravidla hry jejiho zrizovatele, tedy obce. Proc by mela obec ze sveho rozpoctu hradit tyto naklady? JJS
      28.07.2010 08:13
  • Zase další kravina!!! Zase něco co se rozkřikne a lidi se budou bát volat hasiče. A že těch případů není málo. Už dnes dost lidí váhá volat hasiče, aby to nemuseli platit. Chybí prostě osvěta. A když tedy nejsou peníze na výjezdy k úklidům po DN, tak ať si to řeší nejbližší obec svojí JPO. Ti budou rádi, že mají čárku, nebudou tak drazí a koště a pytel sorbentu snad leckde mají. Je to jakoby ZZS fakturovala 90,– za vyšetření. A ano, bordel na silnici (oleje a jiné) ohrožují bezpečnost provozu. Nesnižoval bych to na práci uklízeček.
    27.07.2010 17:27
    • Ne. je to jako kdyby sis povinně platil zdravotní pojištění a ZZS byla financovaná z toho. A hrome! Ono to tak už funguje.
      27.07.2010 17:32
  • A za nějaký čas se začne vybírat i za exkurze ,protože ty přímo neohrožují.tomáme jednu stanici x 280 za mužstvo 500 ostatní + hrčí nám tam žebříček a ventilátorek šup a máme balík.
    27.07.2010 17:45
  • Zdravim… Na tohle tema se bude diskutovat ještě dlouho. Je to dobrý nápad vybírat x% z uchráněných hodnot, ale to by šlo jen v případě, že u těch pojištoven budou platit pojištění všichni lidi v téhle zemi, protože to je právě jejich argument, proč to smetou vždy ze stolu „Proč by jsme vám měli platit %, když zachranujete majetek i lidem, kteří ho nemaj pojištěnej…jak k tomu příjdou ti, co platí?“ No, maj pravdu.. A co se týká těch 8 hasičů na uklid po DN… Operační přeci zaznamenává čas, ve chvíli, kdy už neděláš záchranné, ale likvidační práce, musíš nahlásit, že zahajuješ LP a 8 hasičů to má uklizené za 2 min nebo 1 hasič to má za třeba 12 min.. Do formuláře pak vypisuješ konkrétní lidi a časy a z toho se vypočítavá, kolik dostaneš od pojištoven (280/h/1hasič)
    27.07.2010 22:17
    • vzdyt je to preci jednoduche, nekdo tady chtel slyset, jak to funguje jinde. V nekterych zemich je „povinne ruceni“ tedy pojisteni z odpovednosti za skody stanovene i pro veskery nemovity majetek – tedy kazdy vlastnik nemovitosti musi byt pojisten a z teto pojistky se hradi tyto naklady. Hori soukromy les, soukroma firma, soukromy dum apod. hradi se naklady na likvidaci pozaru z techto prostredku. V nekterych zemich si preuctovavaji i zasah sousednich jednotek a o nasazeni specialni techniky rozhoduje velitel zasahu, ktery pak odsouhlasuje za tyto prostredky platbu. Proste se musi rozhodnout, zda potrebuje tolik jednotek, hasicu a specialni techniky a zda nato obec ma prostredky. Je to jeho zodpovednost, ale nestava se, aby byl zasah „osizen“ nebo podcenen, jen se s rozmyslem povolava technika. JJS
      28.07.2010 08:19
      • Nevím přesně jak to mají zařízené, ale kolegové hasiči z Bavorska nám povídali o tom že po každém zásahu u DN obdrží pltabu za zásah od pojišťovny u které bylo vozidlo pojištěné. Dělá to ročně docela slušné peníze. Nevím přesně jak to mají zorganizované, ale nakonec se ta částka objeví přímo v rozpočtu té jednotky která zasahovala. Předpokládam že to jde asi přes jejich město. Podotýkam že tohle se týká dobrovolných které zasahují na většině území. S profíkama jsem tam jwště nwpřišel dos tyku protože nejbližší sídlí až někde v Regensburku. U těch nevím jak to mají zařízené.
        28.07.2010 11:54
  • A co takhle zprivatizovat HZS každý by si vydělal jen za zásahy tak jak nemocnice za body a tabulky tvrdě komerčně kdo nebude mít výjezdy zkrachuje zrušíme ho . Makáš máte zásahy budou peníze . myslím že by z vás nemělo co do huby . Směnu prosedět zahrát basket zahulit a občas vyjet vemte si ten čas kdy se nic neděje . . Je pravda že někde je výjezdů víc někde míň ale plošná působnost je asi blbost kdo přežije bude jezdit za ty co krachli a v Republice vás moc nezůstane jen do toho .
    28.07.2010 20:40
  • Juchu a je to tady zase. To placení. To placení něčeho co už je jednou zaplaceno. Zdravím. Nečetl jsem všechny příspěvky ale něco vám teda napíšu. Už se to přehání s tím placením. Už teď je v tom zmatek když VZ musí obtížně rozhodnout kdy končí záchranné práce a začínají likvidační. A to si myslím, že je ještě jedno z těch rozumnějších řešení protože třeba konkrétně u DN kamionu překládat náklad si může ta firma co jí to patří. Hasiči jsou placeni z našich daní, de facto všichni mimo podnikových a tam zase existují dohody o spolupráci. Bohužel je vidět, že opět selhává aparát, který asi neví už co by a snaží se získat prachy tam kde by neměl, od toho jsou ty pojišťovny co si mastí kapsy ať přispějí když jim hasiči chrání hodnoty, no ale to by se muselo složitě jednat co. Ty otvíračky bytů jsou jasné ne pokud je tam ohrožení otevřít, pokud si paní jen z nedbalosti zaklapla tak ať si zavolá zámečníka za pětikilo. zatím dobrou noc
    29.07.2010 22:52
  • Ono tady nastane ještě jeden problém a to " já je sem nevolal, já jenom nahlásil dopravní nehodu " . Hasiči tam přijedou a tam rozbytá přední lampa, pak budou chtít peníze po operačním? Dneska se hasiči kvůli bodíkům naučili jezdit ke všemu, ale to není problém těch lidí. Já už to párkrát zažil, naštěstí se akorát řeklo že to nikdo platit nebude a hotovo. Jestli za tohle někdo bude chtít peníze, to si chlapci z HZS užijou.
    16.08.2010 22:50
    • Ale houby, nic takoveho nenastane, kdyz se likvidacni prace nebudou delat, nic se uctovat nebude. Nechal bych si soudy plynouci z nevedomosti spise od cesty…
      16.08.2010 22:57
  • Když jsem přišel z vojny tak jsem skoro 3 roky jezdil na SÚS.Nikdy jsme nebyli uklízet u DN párkrát se stalo že si nás četníci nebo hasiči volali se sypačem aby se jim nasypalo když tam tekla voda nebo tak ale uklid při samotné DN ne když tak až druhý den se ten bordel naházel na auto. Vtip je v tom že SÚS tak jak fungovala už nikde nefunguje většinou je pod SUS jen stádo úředníků kteří na výkon samotné udržby silnic a silničních zařízení najímají externí firmy.A soukromník přece nebude držet lidi v pohotoviosti na pracovišti kvůli nějakému úklidu po DN. To by to setsakramentsky kraji jako správci komunikací napočítal. Podle mě je to dobře za likvidační práce účtovat. Pokud bude DN likvidovat odtahová služba tak si to taky nechá zaplatit od pojištovny.Věc druhá je jak jednoznačně stanovit co je zachranná práce a co likvidační práce.No a že hasiči ty kusy plastů a podobný brajgl nametou ke krajinici a nechaji to tam aby to uklidil cestář však i cestář je oprávněn vymáhat náklady na odstranění poškození nebo znečištění vozovky.Mimochodem jakákoli odtahovka to udělá přesně tak nakope bo"del ke krajnici a jede do háje.
    16.08.2010 23:05
  • Bude se paltit za odklízení u DN. Kdo a jak to zapaltí. Je docela jisté že to pujde z nějakých pojistek. Proti tomuto se budou pojišťovny bránit tím, že sice zahrnou do poskytujících služeb i to odklízení nehod, nic méně něco si za to to vezmou. Takže z nejvyšší pravděpodobností se budou zase zvedat pojistky. Pochopiteleně je možné že připalcení těchto služeb bude dobrovolně, možná časem povinně přímo v povinném ručení. To by se potom automaticky zvedlo pojištění všem. Nemyslete si , že je to jenom prospěchem… Mnoho lidí si toto rozmyslí a nebude volat k těmto nehodám hasče, určitě je to nějaká úspora peněz o tom nepochybuji. Nic méně je to i snížení výjezdů, těchto zásahu je opravdu hodně! Když nejsou zásahy, u mnoha stanic se snižuje rizikový příplatek, na který doplatí přímo výjezdový hasiči. Ne sbor jako celek. Je to asi takové dvoucestné no, myslím, že by to mohlo mít důsledky na samotné hasiče v rozmezí času.
    25.08.2010 10:06
    • Co ti to pomuze nevolat hasice? Podle me, tak jak jsem to pochopil, to bude soucasti pojistneho kryti vinika nehody (coz je vcelku logicke, ze), nebudou chodit faktury primo ucastnikum nehody.
      25.08.2010 10:19
      • Jasně bude to třeba součastí pojistného krytí, tak to zcela jistě znamená zdražení služeb. Oni ty pojišťovny nesou větší riziko takže budou muset více vybrat. Takže zvýší ceny povinného ručení. Co mi pomůže nevolat hasiče? Ušetřit peníze to je jednoduché jestliže mi na parkovišti vyteče benzín nebo si rozbiju olejovou vanu. Tak proč bych je měl volat? Zařidím si odtah a naschle! NEznáte čechy? Mě nabourají auto před barákem a ujedou, aby nepřišli an svojem povnném ručenní o body, tak proč by měli o body nebo vůbec řešit nějaké problémy s hasičemi a pojišťovnami když můžou vklidu odjet. Pochopitelně u velkých nehod kde je nutná přítomnost hasičů už z principu je to jasné. aLe u malých běžných nehod, technické pomoci typu únik nebezpečných látek na komunikaci, nebo třeba i do vody. Už vidím jak se češi přiznávají a volají. Možná tak ve švýcarsku ale ne v ČR.
        25.08.2010 10:34
Informace o přidání komentáře

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé.

Pokud máte k tématu co říct, přihlašte se, nebo se zaregistrujte.

Také by vás mohlo zajímat…
Středočeský kraj Praha Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Zlínský kraj Moravskoslezský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj