Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči v Plané na Tachovsku mají zrepasovanou Tatru, slavnostně ji převzali od starostky města

V pátek 4. dubna 2014 dostali dobrovolní hasiči z Plané dárek od města. Za účasti profesionálních i dobrovolných hasičů, zastupitelů města Planá a dalších významných politiků Plzeňského kraje proběhlo slavnostní předání repasovaného vozidla Tatra 815 CAS 32. Dodavatelem této opravy byla firma Knězek, s.r.o.

Jsem ráda, že Plzeňský kraj takto přispěl ke zlepšení poskytování požární ochrany. Uvědomuji si, jakou důležitou roli sehrávají hasiči nejen při požárech, ale i při mimořádných událostech.

prohlásila Zdeňka Lišková, náměstkyně hejtmana Plzeňského kraje

Podvozková část

Repase se kromě nástavby automobilu týkala také samotného podvozku. Do kabiny byla namontována nová sedadla s opěrkami hlavy (pro velitele a řidiče) a bylo opraveno čalounění, vyměněny zkorodované díly a opravena elektroinstalace.

Tatra se taktéž dočkala seřízení motoru, vstřikovacího čerpadla, výměnu vstřikovačů, vzduchojemů, spojky či opravy brzd. Podvozková část byla olakována.

Nástavba vozu

U nástavby vozu došlo ke kompletní výměně středního modulu, tedy nádrže. Ta je nyní z nerezavějící oceli o objemu 9 000 litrů, z nichž zabírá 800 litrů část pro pěnidlo. Byly vyměněny hliníkové rolety, kryjící schrány pro vybavení, instalováno vzduchové ovládání čerpadla, oprava oplechování a elektroinstalace. Nosné prvky předního a zadního modulu nástavby byly otryskány a v některých částech vyměněny za hliníkové.

Pravá přední schrána byla prodloužena a zlepšilo se tak využití prostoru pro uložení požárního příslušenství. Mezi něj patří například dýchací technika, uložená na výklopném držáku a dvojice výsuvných plat.

V pravé zadní roletě mají hasiči nově k dispozici zařízení pro rychlý zásah, tedy elektricky navíjený hadicový naviják se 60 metry hadice StabiloStar a proudnicí POK 100–180 Storz-C. Vzhledem k výměně čerpacího zařízení za nové, značky Ruberg, lze tento naviják používat ve vysokotlakém režimu.

Žebřík pro výstup na horní pochozí plošinu nástavby se z původního umístění na pravé straně přesunul na v současné době tradiční místo, tedy dozadu. Na střeše nástavby pak byla zhotovena hliníková bedna na ženijní prostředky a objemnější vybavení a také úchyty pro technické prostředky.

Před druhou nápravou na levé straně vznikl nový úložný prostor pro nářadí a povinnou výbavu vozu. Do přední části vozu byla namontována asanační lišta, ovládaná z kabiny vozu.

Výtlaky požárního čerpadla byly vyvedeny do spodní části nástavby, prostor pro obsluhu pak kryjí nahoru výklopné dveře.

Na každém boku vozu osvětluje okolí dvojice LED pracovních světel. LED technologie se stará rovněž o osvětlení vnitřních úložných prostor a střechy nástavby.

Do automobilu byl rovněž namontován pneumatický výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi 100W světlomety, napájený z 24V elektrické soustavy automobilu, dále byla vyměněna výstražná světla modré barvy a na zadní část nástavby namontována oranžová sváděcí alej. Jako celek pak dostala Tatra nový lak.

Cena opravy

Celková repase přesáhla částku 2,2 milionu korun. Z toho Plzeňský kraj ze svého rozpočtu vyčlenil částku ve výši téměř 900 000 Kč, ostatní finance byly z rozpočtu města.

Sdílet