Pátek 29. března 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Tatru 815–7 pro velkokapacitní hašení dodala do Brandýsa nad Labem společnost THT Polička

V Brandýse nad Labem jezdí od dubna roku 2017 nová cisternová automobilová stříkačka CAS 30 pro velkokapacitní hašení na podvozku Tatra 815–7. Nástavbu vyrobila společnost THT Polička.

Automobil za 8 104 580 Kč včetně DPH byl dne 10. dubna 2017 slavnostně předán na místním zámku, kromě zástupců jednotky a města dorazili také představitelé firmy THT. Klíče od vozidla předal veliteli jednotky Jaroslavu Duškovi starosta města Ing. Vlastimil Picek.

Slavnostním předáním tak byla završena předposlední etapa projektu, start jehož realizace se datuje do roku 2015, kdy Město Brandýs nad Labem-Stará Boleslav podalo žádost o dotaci do Integrovaného operačního programu, výzvy č. 19 Technika pro IZS na projekt „Pořízení nového zásahového vozidla – velkokapacitní cisterny CAS 30 – S3VH pro JSDH Brandýs nad Labem (JPOII/1)“.

Vozidlo bylo pořízeno s výrazným přispěním evropských peněz, finančně se podílelo i samotné město a my tímto děkujeme,

informoval Jaroslav Gabriel, člen brandýské jednotky.

Jsem rád, že se technika u místní jednotky stále vylepšuje, myslím že vybavení je srovnatelné s profesionálními jednotkami,

uvedl starosta města Ing. Vlastimil Picek

Sbor dobrovolných hasičů Brandýs nad Labem, založený v roce 1880, patří k nejstarším spolkům města. Zřizovatelem jednotky je město Brandýs nad Labem -Stará Boleslav. Z hlediska územní působnosti je jednotka zařazena do kategorie JPO II/I.

V roce 2016 byla jednotka vyslána ke 142 mimořádným událostem, z toho k 61 požárům a 44 dopravním nehodám. Ve městě zasahovala v 72 případech, mimo město u 70 událostí.

Kromě zásahové činnosti jednotka asistuje na řadě akcí pořádaných městem pro veřejnost.

O své činnost hasiči poctivě informují jak na webových stránkách www.sdhbrandysnl.cz, tak i na Facebooku.

Podvozek

Šestikolové šasi kopřivnické výroby Tatra 815–731 R32 je poháněno vidlicovým, přeplňovaným, vzduchem chlazeným naftovým osmiválcem o výkonu 325 kW, splňujícím emisní normu Euro 5 díky systému selektivní katalytické redukce. Převodovka je mechanická, čtrnáctistupňová, řazená automaticky systémem Norgren.

Standardně jsou poháněna kola obou zadních náprav, pohon přední je připojitelný. Vůz je určen pro jízdu v terénu, nechybí tak ani uzávěrky všech diferenciálů.

Čtyřmístná sklopná kabina je vybavena nezávislým naftovým topením.

V přední části vozu je v prostoru nárazníku uchycena lafetová proudnice a elektrický lanový naviják s jištěním proti přetížení, pod ním najdeme asanační lištu se třemi polohovatelnými hubicemi.

Na levé straně kabiny je u dveří řidiče sdružená zásuvka pro dobíjení akumulátoru a doplňování tlakového vzduchu, která se při nastartování Tatry samočinně odpojí.

Nástavba

Nástavba je modulová, vyrobená z hliníkových profilů a olepena plechem ze stejného materiálu. Přední a zadní část tvoří skříně pro příslušenství, respektive obsluhu čerpacího zařízení, mezi nimi je nádrž z nerezavějící oceli. Ta pojme 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla.

O dodávku hasiv se stará čerpadlo THT PKA 3000 L 250, které umožňuje zásah nízkým nebo vysokým tlakem, popřípadě kombinovaný provoz. Jeho jmenovitý výkon je 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a 250 litrů za minutu při tlaku 40 barů.

Vybavení si Tatra s sebou veze ve dvojici schrán na každém boku nástavby. Ty jsou kryty hliníkovými roletkami s podélným madlem. Rozměrnější příslušenství je uloženo na horní pochozí plošině nástavby buď samostatně nebo v hliníkových bednách.

Samozřejmostí je u tohoto druhu cisterny i odnímatelná lafetová proudnice. Tu lze připojit buď na přípojný prvek na střeše nástavby nebo na přenosný podstavec.

Vůz je vybaven osvětlovacím stožárem. Ten je pneumaticky výsuvný až do výšky 5 metrů nad úroveň terénu a je osazen dvěma reflektory. Ovládat ho lze dálkově.

Přečtěte siNový dopravní automobil Mercedes-Benz Sprinter v Brandýse nad Labem uveze 21 lidí
Foto: POŽÁRY.cz & Jiří Novák & David Šimek
Sdílet