Čtvrtek 25. unora 2021, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Rekonstrukce CAS24/4800/800 Tatra 815 4×4

Pražská firma Vesta auto provedla pro HZSP Litvínovské uhelné společnosti (dříve Mostecká uhelná společnost) již druhou kompletní repasi nástavby CAS, tentokrát méně rozšířené CAS K25 na podvozku Tatra 815 4×4 EURO II.

Pražská firma Vesta auto provedla pro HZSP Litvínovské uhelné společnosti (dříve Mostecká uhelná společnost) již druhou kompletní repasi nástavby CAS, tentokrát méně rozšířené CAS K25 na podvozku Tatra 815 4×4 EURO II.

Z původní nástavby zbylo v podstatě jen dvoustupňové čerpadlo (známé hlavně z CAS K25 L101.860), které prošlo generální opravou, stejně jako na něj navazující armatury a kulové ventily, část z nich byla zcela nahrazena, výtlaky jsou nově vyvedeny pod zadní skříň mimo úložný prostor. Dále pak lafeta, která však také prošla generální opravou. Na podvozku byly na objednávku zákazníka provedeny pouze dílčí opravy (vyvaření kabiny a dalších součástí karoserie, oprava rámu).

Úplně vyměněna byla nádrž na vodu, původní ocelovou nahradila nerezová, zcela nová je i kostra nástavby, která je nově celohliníková, jedná se o sešroubované ALU profily olepené hliníkovým plechem, nové jsou i obě plastové nádrže na pěnidlo. Vnitřní prostor skříní a pochozí střecha nástavby je provedena ze slzičkového hliníkového plechu, ten je k profilovému skeletu šroubován. Vybavení úložných prostorů je stejně strohé, jako u většiny ostatních vozidel HZSP LUS, CASky tu krom svého základního poslání slouží také ke kropení komunikací v povrchových dolech a zmáhání důlních záparů. Ještě se vrátím k čerpadlu – jeho ovládání je provedeno vzduchovými ventily a mechanickými ovládacími prvky, nikoli poruchovými EVčky, stejně tak i ovládání lafety, ovládací panel čerpadla je úplně nový s velmi jednoduchým a přehledným uspořádáním. Výměnou prošlo i celé přiměšování pěnidla.

Postraní úložné skříně jsou kryté hliníkovými roletkami, pracoviště strojníka pak nahoru výklopnými dveřmi. V levé přední skříni jsou přihrádky pro uložení hadic a plovoucího čerpadla, v zadní pak krom dalších přihrádek na hadice (oproti fotografiím přibyly) držáky pro uložení armatur (základní armatury). V pravé přední roletě je svislé výsuvné plato s držáky Rosenbauer na tři dýchací přístroje, do kterých je možné upevnit jak staré Saturny, tak nové Drägery, dále je zde hydrantový nástavec a klíč, VRVN-1 a také police na další vybavení (Saturn OXY apod.). Pravá zadní skříň pak ukrývá hadicový naviják s rychlozásahem, vzhledem k unifikaci techniky zákazníka opět s oranžovou hadicí Haberkorn. Rolety jsou od firmy LRD s podélnými madly. Osvětlení prostoru kolem vozidla zajišťují halogenové reflektory skryté ve výřezech postranic nástavby, vnitřní prostor skříní je na přání zákazníka vybaven zářivkovým osvětlením. Na střeše nástavby je namontována hliníková bedna pro uložení ženijního nářadí a dalšího rozměrnějšího vybavení a držáky dalšího běžného vybavení (žebříky, tažná tyč, SP 350 atd.)

Na střeše kabiny vozidla je rampa Tesla řady VNL, vzadu pak zábleskový maják Tesla, na přední masce LEDková světla Hella. Na zadní části vozidla je instalována rampa se žlutou sváděcí alejí se světly HIT SHR 4.

Firma Vesta auto získala pro tuto uhelnou společnost již druhou zakázku, první vozidlo CAS 32 s hliníkovou nástavbou již v Komořanech více než rok slouží k plné spokojenosti uživatele.

 

Text: Hynek Obroučka

-wap-

Sdílet