Středa 24. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Firma KOBIT vyrobila v rámci vývoje prototyp rychlého zásahové automobilu Atenta pro hašení elektromobilů na šestikolovém podvozku Toyota Hilux

Na základě dlouholetého vývoje v oblasti moderních hasičských vozidel na základě partnerství firem DAJBYCH, s.r.o., KOBIT – THZ CZ s.r.o., ATENTA s.r.o. a ve spolupráci s Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru ČR vznikl unikátní rychlý zásahový automobil Toyota Hilux Atenta.

Podvozek

Třínápravový podvozek Toyota Hilux s pneumaticky odpruženou kabinou má celkovou hmotnost 5 610 kg a užitečné zatížení 3 000 kg. Nájezdové úhly vpředu i vzadu jsou 30 °.

Motor Toyoty splňuje emisní normu Euro 6 a je spřažen s automatickou převodovkou.

Přečtěte siDajbych představil unikátní Toyotu Hilux 6x6, hasičskou nástavbu vyrobí KOBIT

Vůz je svou koncepcí a vybavením určen pro zásahy při požárech elektromobilů. Jeho výhodou je kromě terénního podvozku velice malá výška – 1 850 mm. Toyota je dlouhá 6 309 mm a široká 1 982 mm.

V přední části je za nárazníkem uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 15 kN a jištěním proti přetížení, nechybí vyprošťovací oka. O dobíjení a konzervaci akumulátorů se stará zásuvka na levém boku Toyoty.

Posádka vozidla RZA Atenta má k dispozici přenosný i stabilní termovizní monitorovací systém s displejem na palubní desce, kamera je na masce automobilu.

Světelné výstražné zařízení je modročervené kombinace v nejvyšší variantě – tedy se střídáním modré a červené barvy postupně na obou polovinách automobilu.

Přečtěte siČervenomodré majáky už mohou hasiči využívat legálně, generální ředitelství HZS ČR pro ně vydalo technické podmínky

Nástavba

Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení a doplněna o laminátové designové prvky.

Vnější LED osvětlení nástavby je zapuštěno do bočních okapnic, schrány jsou kryty hliníkovými roletkami s průběžnými madly v celé šířce roletky.

Horní pochůzná plošina nástavby je v neklouzavém provedení. Na zadní straně nástavby je couvací kamera odolná proti prachu a vodě i s vyhříváním.

Vozidlo je vybavené vysokotlakým hasicím systémem ColdCut Cobra 7-C330P kit, umožňující rychlé a efektivní hašení trakčních akumulátorů. Cobra pracuje s tlakem až 300 barů při průtoku 28 litrů za minutu.

Na konci 80metrové hadice je proudnice s možností regulace proudu od paprsku až po široký kužel. Systém je uložen na výsuvném platu v zadní části nástavby.

Součástí výbavy je akumulátorové vyprošťovací nářadí Holmatro, přetlaková ventilace, detekční technika a předepsaná výbava RZA.

Sdílet