Neděle 24. října 2021, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

DEUTSCHES FEUERWEHR- MUSEUM, FULDA

Německým kolegům můžeme jen závidět.

Při letošním zájezdu na záchranářský veletrh RETTmobil, konaný ve městě Fulda, náš redakční tým využil možnosti navštívit i tamější hasičské muzeum, na které upozorňuje i dálniční ukazatel. O něm teď přinášíme reportáž, jak již bylo slíbeno v článku k veletrhu.

Muzeum se nachází v těsném sousedství stanoviště záchranné služby na okraji města. Po vstupu do budovy nás jako první zarazila cena vstupného. Pro ,,civilisty,, je vstupenka v ceně 3,–Euro, pro hasiče je vstupné v hodnotě 2,– Euro. Po ujištění pokladníka, že jsme také hasiči, i když z Čech a zaplacení vstupu, naše skupinka vstoupila do první z celkového počtu třech muzejních hal. V té je k vidění mnoho dobového požárního vybavení. Nejvíce zajímavé jsou historické ruční stříkačky a dřevěné žebříky. Prostě opravdová dlouhá historie hasičství vůbec.

Ve druhé hale je pak expozice historie hasících a dýchacích přístrojů. Za zmínku stojí i expozice historických hasičských přileb. Ve vedlejší místnosti jsou soudobé přilby a u nich je zajímavé to, že jsou po testu odolnosti proti požáru a teplu. Jak test na ně zapůsobil, to máte možnost vidět ve fotogalerii. Hezký pohled je i na výstavku přenosných motorových stříkaček. V prostředku haly se nacházejí požární automobily a přívěsy. Z automobilů musím vyzdvihnout nám známé a to vozy Moskvič, Robur a Trabant. Ostatní vozy jsou také ve velmi dobrém stavu a psát zde o nich, tak to by nebylo na článek, ale na knihu. Prostě je to vše parádní.

Potom nás spolu s kolegy z Japonska průvodce zavedl do dle mého názoru nejzajímavější třetí haly. Ta se nachází mimo hlavní objekt. Před ní je k vidění hasičský tank na podvozku T-55 s namontovanou turbínou, který se využíval pro likvidaci požárů v petrochemickém průmyslu.

V samotné hale číslo 3 se nachází kromě automobilů, stříkaček a požárního příslušenství z dob nedávno minulých také depozitář. V něm by se člověk dokázal ,,přehrabovat,, dlouho. Když by ovšem mohl…
V hale je umístěno i hasičské letadlo. Z požárních vozidel, která jsou ve stavu, jako kdyby měla okamžitě vyjet k požáru, mi nejvíc zaujala vysokozdvižná požární plošina Simon-Wumag na podvozku Mercedes-Benz 2224 6×4 s úpravou firmy Metz, který jezdil u stuttgartských městských hasičů. Škoda jen, že plošina stojí na místě víc než nevhodném pro fotografování. Za zmínku ještě určitě stojí požární automobil s kolejovým adaptérem od frankfurtských hasičů. Ten byl před několika lety nahrazen novým automobilem a tak mohl poputovat do expozice muzea. Jak již uvádím výše, nelze opravdu psát o všem, co je v muzeu k vidění, tak se pokochejte alespoň ve fotogalerii.

Co napsat závěrem, snad jen to, že objekt muzea a samozřejmě i jeho exponáty, se nacházejí v naprosto perfektním stavu a každému mohu návštěvu vřele doporučit.

A abych nezapomněl, před hlavní budovou je vystavena stará požární loď.

PS: Po odjezdu z muzea náš redakční tým v Německu i sportoval. Neplánovaná účast na malém mezinárodním šipkovém turnaji ve městě Erfurt byla okořeněna dokonce prvním místem Radka Kislingera.
Sdílet