Neděle 29. listopadu 2020, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Obojživelná vojenská cisterna

Nyní vám představujeme nikdy nerealizovaný projekt obojživelné požární cisterny z konce šedesátých let minulého století pro potřeby US ARMY. Měla být postavena na bázi obrněného transportéru CADILLAC GAGE V-100XM 706E2 „COMMANDO“.

Tento transportér byl používán americkou armádou s velkým úspěchem zejména ve vietnamské válce. Vyráběn byl v letech 1960–1971 firmou CADILLAC GAGE COMPANY ve městě Detroit, stát Michigan. Tam se také zrodil nápad na výrobu obojživelné požární cisterny.

Z původního obrněného transportéru měl být zachován v podstatě jen podvozek, který zaručoval dobré jízdní vlastnosti (naprosto shodné s OT). Tvarová příbuznost cisterny s OT vyjma otevřené střechy měla zůstat také stejná. Osádka by se oproti OT zmenšila z původních až 12ti vojáku jen na čtyři a to díky umístění požárního vybavení, čerpadla, lafetové proudnice a nádrže na 2000 l vody.

Když už byl projekt ,,na papíře“ hotov, tak se nakonec pro údajnou neefektivnost z rozhodnutí vyšších míst zastavil.

Předpokládaná TTD COMMANDO FIRE FIGHTER

Výška: 2,3 m
Délka: 5,7 m
Šířka: 2 m
Celková max. hmotnost: přes 7 tun
Motor: benzinový Chrysler 361 V 8,výkon 200 koní
Převodovka: manuální pětistupňová
Max. rychlost na souši: 65 mil
Max. rychlost ve vodě: 4 míle
Vodní nádrž: 2000 l
Čerpadlo: 3000 l/min
Osádka: 4
Dojezd na silnici: 550 mil
Dojezd v terénu: 400 mil

Ostatní TTD jako nájezdové úhly atd. měla být shodná s OT.


-wap-
Sdílet