Úterý 16. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Když se směna „podaří“

Úterní směna pražských drážních hasičů začala jako každá jiná, převzetí techniky, stanice atd.

Poplach se pro směnu A HZS ČD Praha HS-1 poprvé rozezněl v 09.11,jelo se na dopravní nehodu-střet nákladního vlaku a kamionu.Po dojetí na místo jednotka provedla preventivní zajištění tahače proti požáru a pak asistovala při vyproštění návěsu.Celková škoda dosáhla 100.000 Kč.Naštěstí se to obešlo bez zranění.
Další výjezd byl v 15.19,to byl hlášen požár trolejbusu v žst.Úvaly u Prahy.Na místě případu zjištěn požár nového trolejbusu IRIS BUS,určeného pro Dopravní společnost Zlín,který byl ložen na plošinovém voze.Pro provedení likvidace požáru 1× C proudem a vysokotlakem byl proveden násilný vstup do trolejbusu.Shořela jeho vnitřní přední část.Na místě s jednotkou HZS ČD Praha HS-1 spolupracovala místní JSDH Úvaly u Prahy.Škoda na trolejbusu je cca 1.000 000 Kč,­uchráněná hodnota je 6.000 000 Kč.
Necelou hodinu po návratu z požáru trolejbusu se poplach opět rozezněl-18.47,tentokrát byl hlášen požár pantografové jednotky v žel.zastávce Pyšely.Po příjezdu na místo,kam nedlouho před drážní jednotkou dorazil HZS SK ÚO Benešov a JSDH Pyšely,bylo zjištěno,že se jednalo ,,pouze,, o žhnutí odporníků na hnacím vozidle soupravy.Jednotka HZS ČD Praha HS-1 provedla kontrolu pantografu.Konečná škoda by neměla přesáhnout cca 3.000 Kč.
Po návratu na základnu se prováděla nezbytná kancelářská práce a údržba MPT.Každý ten den sloužící hasič doufal,že už bude klid.Opak byl ale pravdou.Ve 21.50 se ozval zase poplach,byl ohlášen nejsmutnější zásah dne.Přejetá osoba v kolejišti v žst.Králův Dvůr.Tyto případy nikdo nemusí,ale kdo by to jiný dělal než hasiči.HZS ČD Praha HS-1 provedla za pomoci vysokotlaku očistu kolejového svršku a pomohla pohřební službě s transportem usmrcené osoby.
Sdílet