Sobota 27. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči z Frenštátu pod Radhoštěm získali výškovou techniku, kraj pro ně zakoupil Tatru 815 PP 27–2 SH

V dubnu roku 2015 převzali dobrovolní hasiči z Frenštátu pod Radhoštěm darem od Moravskoslezského kraje automobilovou plošinu PP 27–2 SH. Kraj vozidlo zakoupil za 1 996 500 korun od firmy THT Polička.

Třinápravový podvozek Tatra 815 PJ je poháněn vznětovým, vzduchem chlazeným motorem o výkonu 170 kW. Dvoumístná kabina je vytápěna nezávislým naftovým topením. Uvnitř je uchycena dvojice dýchacích přístrojů, variabilní ruční vyprošťovací nástroj a spojovací prostředky.

Dvojice schrán na bocích nástavby je vybavena vnitřním osvětlením, skrývá v sobě příslušenství k vozidlu a požární výbavu.

Pro stabilizaci plošiny jsou použity podpěry typu H, což je u tohoto vozu poměrně vzácné řešení, s podobnou úpravou jezdí jednotky kusů. Podpěry jsou hydraulicky výsuvné se svislými přímočarými hydromotory. Systém umožňuje rovněž automatickou stabilizaci do vodorovné polohy, ta je následně světelně signalizována.

Všechny pohyby plošiny lze ovládat z obou stanovišť (tedy na točnici i v pracovním koši). Celý systém je vybaven přetěžovacím zařízením s akustickou i optickou signalizací, rotace plošiny kolem svislé osy je nekonečná.

Vozidlo je vybaveno dvěma suchovody. Nízkotlaký je napojitelný z obou stran vozu, vždy dvojicí rychlospojek B 75, uzavíratelných kulovými ventily. V koši je připojen na dálkově ovládanou lafetovou proudnici. Vysokotlaký suchovod se připojuje na točnici spojkou D 25 a je ukončen v koši vysokotlakou hadicí na cívce o délce 5 metrů a proudnicí.

Na točnici je umístěna elektrocentrála o výkonu 5 kW, na kterou jsou napojeny vodotěsné zásuvky v pracovním koši. Pro nouzový pohon a pohon v uzavřených prostorech a podobných místech, nevhodných pro spalovací motory, je využíván elektrohydraulický agregát.

Pracovní koš je vybaven vstupem z boční strany a nástupní plošinou pro evakuaci osob na straně přední. Prostor pohybu koše osvětluje dvojice halogenových reflektorů. V koši je rovněž uchycen anemometr, jehož údaje jsou zobrazovány na obou ovládacích stanovištích.

Ovládání umožňuje plynulé pohyby ramen a točnice a to i současně. Systém blokuje manipulaci se stabilizačními podpěrami, pokud nejsou všechna ramena a koš v transportní poloze.

Město Frenštát pod Radhoštěm v souvislosti s příslibem pořízení výškové techniky dostalo od Moravskoslezského kraje v roce 2013 150 tisíc korun na přípravu projektové dokumentace rekonstrukce hasičské zbrojnice, do které se vozidlo zatím nevejde. Letos kraj uvolnil ze svého rozpočtu 3,5 milionů korun, které budou použity právě na tuto rekonstrukci.

Sdílet