Sloužící směna: A

Správa železniční dopravní cesty pořídila pro své hasiče trojici nových cisteren Scania, dodal je Kobit

24.03.2016 02:39 Technika, Cisterna | Česká republika

Tři cisternové automobilové stříkačky na podvozku Scania dodala společnosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na konci března 2016 firma Kobit pro podnikové hasiče. Cena za jeden vůz je 5 662 800 korun včetně DPH.

Podvozek

Šasi od společnosti Scania disponuje pohonem všech kol, osazeno je kabinou pro mužstvo CrewCab. Šestimístná kabina je vybavena klimatizací a nezávislým topením.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, mezi nimi náhradní láhve.

O pohon vozu se stará vznětový, čtyřdobý, přeplňovaný motor s chlazením plnícího vzduchu, plnící emisní normu Euro 6 o výkonu 331 kW. Převodovka je manuální.

Na přední části automobilu je umístěn lanový naviják s elektropohonem a jištěním proti přetížení o tažné síle 50 kN a délce lana 30 metrů.

Automobil je vybaven přípojkou MagCode pro dobíjení akumulátorů, umístěnou v blízkosti nástupu řidiče do kabiny.

Nástavba

Karoserie nástavby je vyrobena ze speciálních hliníkových profilů, montovaná za pomocí prizmatických šroubovaných spojů s oplechováním hliníkovým plechem při použití technologie lepení. Pomocný rám karoserie je upevněn k rámu vozidla pomocí kotevních patek.

Boční části tvoří úložné skříně, opatřené na bocích vozidla uzavíracími roletkami s průběžným madlem. V zadní části nástavby je skříň pro požární čerpadlo s nahoru výklopnými dveřmi. Podlaha skříní je z hliníkového plechu.

V zadní části skříně nástavby je vytvořen prostor pro uložení ručního kolejového vozíku s nosností 500 kg.

Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek, je svařena z nerezového plechu a nabízí objem 3 000 litrů vody a 200 litrů pěnidla.

V zadní skříni karoserie je umístěno požární čerpadlo THZ 3000, které umožňuje zásah při použití nízkého nebo vysokého tlaku, popřípadě kombinovaný provoz. Čerpadlo je vybaveno proti přehřátí automatickým teplotním odlehčovacím ventilem a dále automatickou vývěvou s možností ručního vypnutí.

Přiměšovací zařízení sestává z proudového přiměšovače, regulační klapky a propojovacího potrubí. Pěnidlo je přiváděno do sání vodního čerpadla.

V pravé zadní skříni je uchycen průtokový hadicový naviják s hadicí o délce 60 metrů a naváděcími rolnami s pistolovou proudnicí s možností regulace průtoku a tvaru výstřikového kužele. Proudnice umožňuje použití pěnotvorného nástavce. Navíjení hadice se provádí pomocí elektromotoru, nouzově ručně.

Lafetová proudnice je odnímatelná a umožňující plynulé nastavení od plného k roztříštěnému proudu. Její dostřik je 60 metrů.

V levé přední skříni najdeme výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi 500W reflektory.

Rozměry a hmotnosti

Scania je dlouhá 8 000 mm, široká 2 550 mm a vysoká 3 100 mm. Celková hmotnost je 18 000 kg.

zobrazit další články » Technika

Středočeský kraj - zobrazit všechny články Praha - zobrazit všechny články Jihomoravský kraj - zobrazit všechny články Kraj Vysočina - zobrazit všechny články Pardubický kraj - zobrazit všechny články Plzeňský kraj - zobrazit všechny články Jihočeský kraj - zobrazit všechny články Zlínský kraj - zobrazit všechny články Moravskoslezský kraj - zobrazit všechny články Olomoucký kraj - zobrazit všechny články Královéhradecký kraj - zobrazit všechny články Karlovarský kraj - zobrazit všechny články Liberecký kraj - zobrazit všechny články Ústecký kraj - zobrazit všechny články