Čtvrtek 18. dubna 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Repasovaný automobilový jeřáb AD28 s prvky hydrauliky Danfoss

Redakce serveru Požáry.cz navštívila firmu Autojeřáby Praha, s.r.o. za účelem domluvy PR článku na téma repasované techniky pro hasiče a s tím související prohlídky repasovaného jeřábu AD28 s prvky hydrauliky Danfoss.

Redakce serveru Požáry.cz navštívila firmu Autojeřáby Praha, s.r.o. za účelem domluvy PR článku na téma repasované techniky pro hasiče a s tím související prohlídky repasovaného jeřábu AD28 s prvky hydrauliky Danfoss.

Autojeřáby Praha, kdo to vlastně je? Jedná se o firmu, která se původně zabývala prodejem a nákupem autojeřábů, nákladních automobilů, stavebních strojů, montážních plošin, zemědělských strojů, vysokozdvižných vozíků a dalších speciálních vozidel. Působí na našem a zahraničním trhu již 15 let. Za dobu své existence zprostředkovala nákup i odkup nejrůznější zdvihací techniky pro a od HZS. Nyní se specializuje výhradně na autojeřáby.

V současné době nabízí mimo jiné kompletně repasovaný autojeřáb AD28 – r.v. 1991 s příhradovým nástavcem výložníku, s prvky hydrauliky Danfoss a dalšími inovacemi a to za cenu 3.200 000 Kč bez DPH, což je více než přijatelná částka a to zvláště v době finanční krize.

- hydraulika / ovládací prvky Danfoss
 – příhradový nástavec výložníku – delší oproti původnímu o 2,7m
 – délka ramene 33,9m
 – výška háku 34,5m
 – GO podvozku v autorizovaném servisu Tatry Kopřivnice – TATRA SLANý
 – kompletní repase nástavby vč. originál lakování celého stroje od výrobce – ČKD Slaný
 – vyřazení poruchových ventilů VPE a nahrazení kulovým tlakovým ventilem na přepínání funkcí opěry-nástavba
 – rychlejší chod jeřábu o cca 30%
- autojeřáb je mimo jiné vhodný pro vyprošťovací práce při haváriích kamionů apod., a to v jakémkoli ročním období


Autojeřáby coby speciální MPT mají u hasičů své nezastupitelné místo a při cenách nové techniky je možnost zakoupení starší, ale kompletně repasované jednou z variant jejího pořízení. Ostatně se tak tomu děje i u jiné techniky, prodej repasovaných cisternových automobilových stříkaček je dnes běžnou věcí. Pořizovací hodnota takového vozu je vždy zhruba poloviční či ještě menší a přitom se jedná o plnohodnotný zásahový automobil.

A AD28 Danfoss? Když jsem dorazil s kolegou Petrem Svobodou do kunratického sídla firmy Autojeřáby Praha, s.r.o., její majitel nás již očekával a hned nás vedl k již zmíněné repasované ,,osmadvacítce". Na první pohled vypadá opravdu jak nová. Jeden z pracovníků firmy nám jí předvedl v činnosti a musíme konstatovat, že AD28 Tatra 815 po generálce funguje bezvadně. Celková repase je provedena velmi kvalitně a pokud by člověk nevěděl, že se jedná o starý jeřáb, ani by to nepoznal.

Kabina jeřábu má nový vnitřek včetně přístrojové desky, sedaček, podlahy atd. Ve stejném duchu je i kabina jeřábníka, který má k dispozici nový ovládací pult, díky použité hydraulice s ovládacími prvky Danfoss (znáte z repasovaných plošin PP-27 Sieme Polička), je jeho ovládání snadnější a také rychlejší a plynulejší bez trhaných a rázových pohybů, než je tomu u běžných ,,starých" AD28. Pro porovnání jeřábník provedl i několik manévrů s vedle stojícím totožným AD28, ovšem bez prvků Danfoss, práce s ním byla poněkud těžkopádnější a rozdíl byl mezi nimi znatelný.

Řemeslné provedení celé repase je na velmi dobré úrovni, prostě a jednoduše, ze staré AD28 se udělala nová AD28. Nebudeme se zde rozepisovat detailně o technicko-taktických datech, co umí AD28, o tom ví mnoho sborů své, takže jen tak ve stručnosti: maximální nosnost: 28 tun, maximální výška háku s nástavcem: 34,5 m. Podrobné hmotnostní parametry jeřábu jsou na snímku pracovního diagramu v galerii. Autojeřáby AD (AJ) 28 používá stále dost jednotek HZS ČR a touto technikou disponuje i HZS SŽDC a také hasiči AČR.

Tak co jeřábu říkáte? Myslíte si, že by tato repasovaná zdvihací technika našla dnes své místo ve vozovém parku zásahové techniky hasičů? Či je lepší varianta pořizovat i v době nedostatku peněz vše nové?

Ještě zbývá dodat jednu zajímavost na konec. Firma Autojeřáby Praha, s.r.o. se jeřáby nejen prodává, ale i pronajímá. Když bylo v hlavním městě velké cvičení VODA 2005, zúčastnila se ho i dvojice jejich AD20 Tatra 815, která pomáhala HZS tehdy ještě Českých drah, nyní SŽDC stavět protipovodňový val na Praze 8 – Švábky. Článek o tom naleznete zde.

Kontakt na firmu Autojeřáby Praha, s.r.o. je: http://www.autojeraby.com/


-wap-, -swo-

Sdílet