Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči v Moravskoslezském kraji převzali nový nosič kontejnerů na sedmičkové Tatře

Nový nosič kontejnerů v konfiguraci náprav 6×6 dnes převzali zástupci Hasičského záchranného sboru Moravskoslezské­ho kraje.

Vozidlo dodala za necelých 6 milionů korun společnost THT, nástavbu pak Contsystem Ostrava, zástupce firmy Cargotec pro Českou republiku v – zejména – vojenské divizi.


ČTĚTE: Vojáci z Kopřivnice míří k hasičům


Automobil je postaven na šestikolovém podvozku Tatra 815–7. Je vybaven hydraulickou rukou a kontejnerovým systémem HIAB.

Podvozek Tatra T815–731R32 26.325.6×6.1/411 je osazen nízkou střední kabinou, oproti vojenskému standardnímu provedení je montovaná laminátová střecha zvýšená o přibližně 20 cm.

Vozidlo je poháněno hasičům známým, vzduchem chlazeným motorem Tatra T3D-928.30 s mecha­nickým vstřikováním paliva a technologií SCR (Selective Catalytic Reduction) o výkonu 325 kW s maximálním krouticím momentem 2100 Nm, splňujícím normu Euro 5, přeplňovaným jedním výfukovým turbodmychadlem s regulací plnícího tlaku obtokem turbíny a chlazením plnícího vzduchu.

Zdvihový objem motoru je 12 667 cm3, motor má valivě uložený klikový hřídel, samostatné litinové válce, hliníkové hlavy a rozvod OHV. Přímo na motoru je uložen chladicí ventilátor i chladiče oleje a plnicího vzduchu, takže motor s chladicí soupravou tvoří jediný kompaktní celek.

Vozidlo je přesně šité na míru hasičům, je tedy mimo jiné vybaveno i dvojitým ovládáním spojky, sekundárním ovládáním otáček motoru, je standardně osazeno mlhovkami apod.

Sdílet