Úterý 1. prosince 2020, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Padající strom zranil strojvedoucího

Dnes, 14.8. 2008 v ranních hodinách byla jednotka HZS SŽDC Praha povolána k dopravní nehodě, kdy mezi zastávkou Skochovice a žst. Davle došlo ke střetu osobního motorového vlaku s padajícím stromem, který zranil strojvedoucího.

Dnes, 14.8. 2008 v ranních hodinách byla jednotka HZS SŽDC Praha povolána k dopravní nehodě, kdy mezi zastávkou Skochovice a žst. Davle došlo ke střetu osobního motorového vlaku s padajícím stromem, který zranil strojvedoucího.
<o:p> </o:p>

Jednotka na místo případu vyjela vozem CAS 24 Mercedes. Po dojezdu k železničnímu měchenickému železničnímu mostu u vjezdového hradla Skochovice musela být technika odstavena a jednotka z důvodu nepřístupnosti pokračovala bezmála dva kilometry k nahlášené události pěšky.<o:p></o:p>

<o:p></o:p>Přes operační středisko bylo VZ sděleno, že osobní vlak mezi tím odjel do železniční stanice Vrané nad Vltavou, kde na zraněného strojvedoucího čekala záchranná služba. Cesta ke spadlému stromu trvala poněkud delší dobu, po kolejích se skutečně běžet nedá, když máte v ruce motorovou pilu. Po zhruba 20 minutách jednotka došla ke spadlému stromu, nemohla však provést jeho odstranění, neb kvůli nehodě byla povolána Drážní inspekce a vyšetřovatel ČD. Inspektor však nedlouho po svém dojezdu vydal příkaz k provedení likvidace stromu. Za pomoci motorové pily byl odstraněn jeden vzrostlý strom, který spadl na střechu lokomotivy, jeho druhá část spadla před lokomotivu, která do ní čelně nabourala. Při tom došlo k rozbití předního skla a poranění strojvedoucího­.<o:p>
</o:p>

Samotná likvidace spadlého stromu trvala asi 20 minut, poté jednotka odklidila z průjezdního profilu popadané dřevo a následoval opět pěší tůra k cisterně. Kdo se podívá pěknou procházkou takhle po ránu v plné zbroji k Vltavě, že…<o:p>
</o:p>

V tomto případě se jednalo ,,jen“ o spadlý strom, který naštěstí zranil pouze strojvedoucího, ale nedovedu si představit, kdyby na stejném místě došlo k nějaké větší nehodové události s množstvím zraněných osob či požáru většího rozsahu. Jak by se na místo dostala potřebná technika, železniční trať vede v délce mnoha kilometrů podél nepřístupného skalního masivu z jedné strany, z druhé teče Vltava. Přístup k události pouze po kolejích či řece Vltavě. Dvojcestný automobil nevlastníme, je to prý nesmysl a tak živě vidím, jak nandáváme vyprošťovací zařízení a další pomůcky do člunů, které k nehodě či požáru běžně neberete. Na kolejový vozík se vše opravdu nevejde a tlačit ho několik kilometrů je holý nesmysl, zvláště po tom, co nám již x krát do kolejiště, které je v naší republice v žalostném stavu, propadl. O tomto problému se ví dlouho, nepřístupných míst na železnici je velká spousta, ale nikdo z kompetentních osob to neřeší. Kdyby došlo k problémové situaci, hasiči poraďte si jak umíte. Takové jsou odpovědi pohlavárů. Pokud by se něco pokazilo, záchranné práce apod. z důvodu nepřístupného místa zásahu, odnese to jen a pouze VZ, jako již mnohokrát. Jsem zvědavý, když se za pár dní bude otevírat jedna důležitá dopravní stavba, co se bude dělat se skutečností, že u tunelu je parádní nástupní plocha, ale nevede k ní žádná cesta pro požární techniku. Teda cesta tam dle toho, co vím od kolegy, je, ale na naše vozy není stavěná a k tunelu jiný přístup není…

<o:p> </o:p>
-wap-

Sdílet