Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Požár trávy u trati a hořící odpad ve sklepě

Jednotka HZS SŽDC Praha likvidovala během neděle dva požáry. Nejprve ve spolupráci s HZS hl.m. Prahy HS10 Satalice hořící trávu a křoviny u trati na Černém mostě, nedlouho poté pak požár sklepa v objektu stavidla v Nuslích.

Jednotka HZS SŽDC Praha likvidovala během neděle dva požáry. Nejprve ve spolupráci s HZS hl.m. Prahy HS10 Satalice hořící trávu a křoviny u trati na Černém mostě, nedlouho poté pak požár sklepa v objektu stavidla v Nuslích.

požár Černý most





Jako první byl hlášený požár travního porostu a křovin u železniční trati č 070 na pražském Černém mostě. Na místo vyjela jednotka s technikou CAS 24 Mercedes a CAS 32 Tatra 148 (CAS 32 Tatra 815 ,,klekla" při sobotním výjezdu na požár lesa na Křivoklátsku, odešla jí spojka). K události se mělo najet buďto ulicí Za Černým mostem, či K Hutím. Po příjezdu na Černý most bylo zjištěno, že na místě již zasahuje ,,místní" JPO, tedy stanice Satalice. Naše jednotka po spojení s velitelem satalických hasičů musela k požáru najet po místní komunikaci z druhé strany, neb od obou udaných ulic to nebylo možné. Vzhledem k tomu, že se JPO HZS SŽDC dostavila jako druhá, prováděla doplňování vody a její hasiči ve spolupráci s městskými kolegy likvidovali požár za pomoci C proudu a ženijního nářadí. Přes operační středisko byla vznesena žádost na dispečera provozu dráhy na snížení rychlosti projíždějících vlaků z důvodu bezpečnosti zasahujících hasičů a také proto, že když projel vlak, vzedmul se vítr a požár se opětovně rozhoříval. Bohužel se toto však minulo účinkem, příkaz vydaný byl, první vlak co projel, tak jeho strojvedoucí, ačkoliv k tomu nemá žádné oprávnění, sdělil na dispečink, že není nutné jezdit pomaleji. Za dění na místě ale zodpovídá jen a pouze VZ. Následně projelo ještě několik vlaků (do doby likvidace), každý z nich požár podpořil. Vše se ale zvládlo, ačkoliv to mohlo být rychleji a zasažená plocha by bývala byla menší (hořelo na ploše cca 30×100m). Spolupráce v tomto směru za 5. Po likvidaci jednotky odjely zpět na své základny. VZ poté telefonicky věc konzultoval s dispečerem provozu s tím, kdo co jak kdy proč…

Ani ne hodinu poté byl na COIS HZS SŽDC Praha oznámen další požár. V okamžiku začátku fotbalového derby Slavia vs. Sparta vyjela jednotka s CAS 24 Mercedes k nahlášenému kouři z budovy bývalého hradla na vjezdu nádraží Vršovice na ulici Otakarova. Po příjezdu na místo případu bylo viditelné, odkud vychází kouř, jednotka tedy sestavila dva díly žebříku a za pomoci vysokotlakého proudu prováděla v dýchací technice průzkum bojem vstupem do objektu ze strany od kolejiště. Vedle vchodu se nacházela šachta, odkud vycházel kouř, tudíž se předpokládalo, že ohnisko se nachází tam. Uvnitř objektu však žádné ohnisko nebylo nalezeno a tak VZ rozhodl o průzkumu ze spodní strany. Nejprve se musel překonat plot a následně i nalezený zabetonovaný vchod a tak se muselo použít nastavovacích žebříků zvenčí i uvnitř budovy a vlézt do ní z prvního patra, poté bylo nalezeno ohnisko požáru. Hořel nahromaděný odpad ve sklepě. Díky členitosti objektu bývalého stavidla to nejprve vypadalo, že hoří na zcela opačné straně budovy, proto byl průzkum veden původně tímto směrem viz žlutá na fotografii místa, červená je následný zásah. Likvidace trvala zhruba půl hodiny, poté se jednotka vrátila zpět na základnu.

Nutno dodat, že v tomto objektu nebyly hasičské jednotky poprvé. Budova je určená k demolici a tak v ní nácházejí své útočiště bezdomovci… Pokud se jim nic nestane, na hasiče nikdo z nich nečeká…stejně jako tomu bylo v posledním případě.


Fotografie vytvořeny za pomoci Google Earth a Mapy.cz

 -wap-

Sdílet