Středa 20. září 2017, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner WAWRZASZEK ISS Leader OK

Letištní speciál Lentner Avenger v provedení 4×4

Představujeme vám letištní speciál s označením Avenger od německé firmy Lentner, tentokrát v provedení 4×4 pro hasičské jednotky letiště exotického ostrova Tchaj-wan.

Představujeme vám letištní speciál s označením Avenger od německé firmy Lentner, tentokrát v provedení 4×4 pro hasičské jednotky letiště exotického ostrova Tchaj-wan.

Německý výrobce požárních automobilů představil svůj první letištní speciál Avenger v provedení 6×6 již v roce 2007, o rok později měl veřejnou premiéru. Za dva roky si již naše své zákazníky a to u našich polských sousedů na letištích Lodž a Bygošč a to v počtu celkem tří kusů. Jeho výroba není jen zásluhou firmy Lentner, která je známá např. dodávkou cisteren prvního výjezdu pro profesionální hasiče města Frankfurt. Na výrobě Avengeru 6×6 se velkou měrou podílel holandský Plastisol, což je producent plastových nástaveb a plastových částí prodloužení běžných krátkých kabin na hasičské prodloužené verze. Pro Avengera vyrobila celý jeho ,,kabát", tedy kabinu a požární nástavbu. Jak už nastínil v článku o tomto automobilu kolega Obroučka, vozidlo připomíná svého konkurenta od Rosenbauera, model New Panther MA 5. Z mého pohledu v Avengeru vidím Panthera velmi zřetelně, ale design letištních speciálů jde dnes tímto směrem, takže se podobě neleze divit.

Video s automobilem Lentner Avenger 6×6 je zde:

Lentner Avenger 4x4 pro Tchaj-wan

Crash Tender AVENGER 6×6 von Lentner!! – MyVideo

Další nedílnou součástí vozu je jeho podvozek. Ten pochází z dílen firmy Terberg, můžou ho znát i pražáci, neb v našem hlavním městě jezdí coby popelářský automobil. Avenger 4×4 má však podvozkové šasi od jiného výrobce a to americké KME Fire Apparatus, která produkuje totožné vozy a to i v provedení 6×6 výhradně na svých podvozcích. Lentner tyto speciály označuje jménem Avenger 4×4, 6×6, KME pak názvem Force ARFF 1500, 3000. Jsou to však de facto identické vozy s nástavbou Plastisol. V USA byla také čtyřkolová varianta představena o něco dříve, než v Německu. Pouze ,,na papíře" tak zbývá a to u obou výrobců, modifikace 8×8.

Vraťme se však zpět k verzi Lentner Avenger 4×4. Ta konstrukčně vychází z modelu 6×6, jen má jiné rozměry, slabší motor a také menší nádrže hasících látek. První čtyřkolka z celkem devíti plánovaných a vyráběných vozů pro Tchaj-wan opustila brány německé továrny v dubnu letošního roku. Pohání jí motor Catterpilar C18 o výkonu 705 koní, umístěný v zadní odklopné části vozu, jak je tomu u letištních speciálů běžné. Umožňuje automobilu zrychlení 0–80 km/h za 25 vteřin. O převody se stará automatická převodovka Allison.

Nádrž na vodu je oproti verzi 6×6 poloviční, tedy 6000 l, pěnidla si nejmenší z Avengerů veze 800 l. Kombinované čerpadlo je opět značky Godiva s elektronickým přimíšením pěnidla, jeho max. výkon je 4000 l/min při 10 barech a 400 l/min při 40 barech. Práškové zařízení s hadicí o délce 30 m je taktéž poloviční vůči 250 kg u většího modelu. Automobil je vybaven dvojicí dálkově ovládaných monitorů, střešní má max. průtok 3000 l/min, přední tzv. nárazníkový pak 400 l/min. Jako zařízení pro první zásah slouží dvojice 50 m průtokových hadicových navijáků, umístěných v bočních skříních pro vybavení. K vlastní ochraně vozidla je na podvozku namontováno několik skrápěcích trysek.

TTD Lentner Avenger 4×4

Podvozek: KME
Nástavba: Lentner/Plastisol
Motor: dieselový Caterpillar C18/18 000 ccm
Výkon: 705 koní
Max. rychlost: 130 km/h
Osádka: 1+3
Délka: 9500 mm
Šířka: 2900 mm
Výška: 3650 mm
Vodní nádrž: 6000 l
Pěnidlo: 800 l
Prášek: 125 kg
Čerpadlo: Godiva/4000 l/min při 10 barech, 400 l/min při 40 barech


Foto a info: ARFF weby, KME, Lentner, lotnictwo.com a weby polských letišť Lodž a Bygošč

-wap-
Sdílet
Banner happyend OK