Středa 25. listopadu 2020, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V Kongu spadl Antonov, sedm obětí

Dnes, 26. 8. 2009 v ranních hodinách došlo k tragické havárii bývalého vojenského transportního letounu ruské provenience Antonov An-12. Nehoda se stala v Konžské republice.

Dnes, 26. 8. 2009 v ranních hodinách došlo k tragické havárii bývalého vojenského transportního letounu ruské provenience Antonov An-12. Nehoda se stala v Konžské republice.

Při letu dopravního turbovrtulového letounu Antonov AN-12 z Pointe Noire na letiště v hlavním městě Brazzaville došlo k havárii. Letadlo, oficiálně stále patřící ruské společnosti Aeroflot, nyní ve službách konžské Aero Fret Business (imatrikulace TN-AIA, druhý stroj AN-12 téže společnosti má imatrikulaci EX-124), se zřítilo při přistávacím manévru přistáním z dosud neznámých příčin zhruba 15 od centra metropole přímo na hřbitov ve vesnici Nganga Lingolo . Dle informací, zveřejněných ve světových médiích, měly z Antonova před pádem šlehat plameny.

V havarovaném letounu nalezla smrt pětičlenná rusko-ukrajinská posádka a také dvojice občanů Konžské republiky, tvořících doprovod nákladu. Tím bylo několik automobilů a nápoje.

V Africe je dosud provozováno velké množství civilních a vojenských letadel bývalého SSSR. Nejvíce je však právě Antonovů všech typů a modifikací. Bohužel stroje postrádají vyjma armády mnohdy i základní údržbu, nejsou náhradní díly a tak by jich hodně němelo vůbec vzlétnout. Situace je však zcela opačná. Do vzduchu se dostávají naprosto neudržovaná letadla, nikoho nepřekvapí, že díky tomu dochází k častým nehodám, majícím různé následky, většinou se jedná o havárie při přistání.

Vláda Konžské republiky na základě nehod zakázala již v roce 2007 používání nákladních letadel Antonov všech typů pro osobní přepravu, toto se i přes kontroly nedodržuje.

ilustrační foto - druhý stroj AN-12 téže společnosti, imatrikulace EX-124

Technické údaje letounu Antonov AN-12 (vojenská verze letounu AN-10), který se vyráběl v letech 1957 až 1973

Osádka: 5 (2 piloti, letový inženýr, radiooperátor, navigátor)
Kapacita: 90 vojáků
Užitečný náklad: 20 000 kg
Rozpětí: 38,00 m
Délka: 33,10 m
Výška: 10,53 m
Nosná plocha: 121,7 m²
Hmotnost prázdného stroje: 28 000 kg
Max. vzletová hmotnost : 61 000 kg
Pohonná jednotka: 4× turbovrtulový motor Progress AI-20L nebo AI-20M
Výkon pohonné jednotky: 3 000 kW

Výkony

Cestovní rychlost:
670 km/h
Maximální rychlost: 777 km/h
Dostup: 10 200 m

Dolet:

s max. množstvím paliva: 5 700 km
s maximálním nákladem: 3 600 km

Foto a info: web, CGa, FlightSW

-wap-

Sdílet