Sobota 27. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

THT Polička zvládla zakázku

THT Polička zvládla zakázku za 10 mil. DolarůTatry s volantem vpravo plují do Indie

Dvanáct požárních automobilů, letištních speciálů CAS 40 T – 815 6×6.1R na podvozku Tatra, s kopřivnickým motorem a automatickou převodovkou americké produkce TWIN DISC, bylo 19. listopadu 2003 na nádraží Českých drah ve Svitavách naloženo na šest vagónů. Na každý speciální vagón se vešly jen dva vozy, neboť každý z nich je dlouhý 10 metrů a 10 centimetrů.
Všechny vozy byly „odstrojeny“, zbaveny zpětných zrcátek, světlometů i stěračů. Zkušení exportéři z Kopřivnice je řádně ukotvili a zaklínili a pro jistotu naposledy sáhli na každou kliku, zda je uzamčena. Vlak tentýž den odjel do jednoho z polských přístavů na pobřeží Baltu, kde byly vozy přeloženy na zaoceánskou loď, která obepluje západní Evropu, Gibraltarem se prosmýkne do Středozemního moře, propluje Suezským průplavem a po vlnách Indického oceánu dopluje až do Bombaje. Olga Novotná, která zvláštní zboží celně odbavila, se zavázala, že zaoceánskou loď bude spolu s rejdaři sledovat na každé míli její dlouhé cesty, aby mohla včas objednat letenky pro dva techniky z Poličky a jednoho z Kopřivnice. Tři muži loď letadlem předběhnou a budou na molu jednoho z největších přístavů světa netrpělivě čekat, až přirazí ke břehu. A budou věřit, že tentokrát jejich auta při plavbě neutrpí, jako utrpěla při první cestě. Škody sice pojišťovna řádně zaplatila, ale THT musela do Indie rychle dodat některé náhradní díly. Když budou auta vyložena, čeká je ještě pozemní rallye do hlavního města Indie, Dillí. „Zase to bude malý Dakar“, říká o cestě necestě dlouhé 1 550 km obchodní ředitel THT Jaroslav Lorenc, který o radu požádal i Karla Lopraise. Krátce po 19. listopadu 2003 výrobní haly v Poličce opustilo ještě šest aut. Ta byla už úplně poslední z objednaných 43 vozů. Továrna hasicí techniky tak splnila smluvní termín, jehož čas uplyne v únoru 2004. O mimořádné zakázce v historii továrny, za niž zákazník zaplatí přes 10 miliónů dolarů, jsme poprvé informovali už v září 2001 v rozhovoru s ředitelem poličské továrny Ing. Stanislavem Červeným. Jak jsme tehdy uvedli, stavitelé cisternových automobilových stříkaček vyhráli výběrové řízení před světově proslulejšími výrobci požární techniky – rakouským Rosenbauerem, francouzským Sidesem, švédským Volvem, německou společností Iveco Magirus a americkou firmou Oshkosh Track. Indie byla největší kolonií Velké Británie a proto i hasičské tatrovky mají volant vpravo. Připraveny k zásahu budou na velkých letištích celého subkontinentu, např. v Dillí, Pune, Bangalore, Kalkatě, Bhuhaneswaru, Chennai, Lucknowu.
Sdílet