Úterý 17. října 2017, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Partner & VIP: PO-BP 970x150 OK

Požární vozy Ifa

V bývalé DDR se nejčastěji používal pro stavbu požárních vozů podvozek IFA.

Zejména na podvozku IFA W 50 vzniklo mnoho druhů požárních nástaveb a to hlavně:
W 50 LF 16 TS 8 požární stříkačka pro družstvo, výkon čerpadla 2200 L/min .
W 50/L 60 TLF 16,cisternová požární stříkačka pro družstvo,výkon čerpadla 2200 L/min nádrž na vodu 2000 litrů,pě­notvorná látka-nádrž 500 l.Monitor na střeše vozu.
W 50 Rettungsge­ratewagen ( RTGW ) s výstrojí pro vodní záchrannou a technickou pomoc. Na střeše umístěn nafukovací člun,sáně na led.V nástavbě je autogen,sonar,motor ke člunu,potápěčská výstroj.
W 50 motorových žebřík DL 30 s 30 m hydraulickým motorovým žebříkem bez koše. Později následovaly modely 1 – 1 osoba v koši a 2 – 2 osoby v koši.
W 50 LKW s nákladní korbou byl určený pro transport hasičů a dopravu různého požárního vybavení.
W 50 SLF s proudovým motorem byl určený pro hašení v ropných rafinériích a chemických závodech.
Dále byl na podvozku IFA postaven automobilový jeřáb,požární plošina,vůz na ekologické havárie,nosič kontejnerů,práškový a sněhový hasící vůz.

TTD Ifa

Rok výroby: 1968 do 1990
Výrobce: VEB Ifa Werke-VEB Feuerwehr Technik
Typ:IFA W 50
Výkon: od 110 do 125 koní
Celková hmotnost podle nástavby: cca 10 000kg
Motor: zdvihový objem 6560 cm3, 4-válec Diesel
Spotřeba: 22 l/100 km
Pohon podle nástavby: pohon zadní nápravy, nebo všech kol s redukcí
Nejvyšší rychlost: 75 km/h s pohonem všech kol,nebo 90 km/h
Nástavby: LF 16, TLF 16, DL 30, RTGW,LKW,TGW,­SLF,PLF, SW 30,
LF CO2 a další.


Vozy Barkas

Tento lehký dodávkový automobil se v požární ochraně používal jako velitelský KDW,sanitní RTW,malý dopravní KLF s motorovou stříkačkou TS 8.

TTD
Rok výroby: 1963–1990
Vozidlo: Barkas B 1000
Výrobce: VEB Barkas Werke
Motor: Zdvihový objem 992 cm3,výkon 46 koní při 4000 ot/min, 2 – taktní, zážehový motor – tříválec chlazený vodou
Převodovka: 4 stupně vpřed a 1 vzad
Rychlost: max. 100 km/h
Spotřeba paliva: 10,5 l / 100 km
Užitečná hmotnost: 6 osob a 100 kg
Celková hmotnost: 2.050 kg

V bývalé DDR měl k dispozici hasičský sbor také ještě vozy Wartburg,Ifa-Multicar a zahraniční modely požárních a záchranných vozidel typu Zil,Aro,Roman,Ta­tra,Škoda a další.


Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD Praha
Sdílet
Banner zeka 970 OK