Středa 27. října 2021, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 24 / 2000 / 200 – S 1 Z – SCANIA

První požární automobil v ČR, který má celoplastovou nástavbu se všemi sacími, výtlačnými a plnicími hrdly vyvedenými do boků, přesně v souladu s vyhláškou č. 49/2003.

Cisternová automobilová stříkačka s kombinovaným čerpadlem o jmenovitém průtoku 2.400 l/min při jmenovitém tlaku 0,8 MPa a jmenovité sací výšce 3,0 m, s nádržemi na 2.000 litrů vody a 200 litrů pěnidla, těžké hmotnostní třídy, na silničním podvozku SCANIA P114GB 4×2 NZ 340 s kabinou CP 28 pro posádku 1+5, v základním provedení podle vyhlášky č. 49/2003 Sb. Automobil dále přepravuje speciální požární příslušenství pro zásahy v Metru, včetně dýchacích přístrojů pro dlouhodobé použití a kompletního vybavení pro pětičlennou lezeckou skupinu.

Automobil je v přesně v souladu s požadavky zákazníka vyzbrojen kvalitní vysokotlakou hadicí v provedení z černé hladké gumy, v délce 80 metrů, a kvalitními světelnými výstražnými zařízeními Federal Signal VAMA v zábleskovém provedení.

Vnitřní uspořádání kabiny je nestandartní, uspůsobené specifickým požadavkům zákazníka, s ohledem na maximální dosažitelný komfort při cestě k zásahu a dalších přesunech. V sedadle velitele je držák na vzduchový dýchací přístroj, aby velitel mohl po vystoupení z kabiny bez prodlení zahájit průzkum v dýchací technice. Všechny vzduchové dýchací přístroje v kabině jsou vybaveny kompozitními 9-litrovými lahvemi.

Návrh koncepce automobilu:
Ing. Michal Brunner & Štěpán Wowesný, HZS DP hl.m. Prahy, a.s.

Realizace automobilu:
THT, s.r.o. Polička – manažer: Jiří Troják

Rozměry automobilu:
Délka: 8.020 mm
Šířka: 2.550 mm
Výška: 3.200 mm
Rozvor náprav: 4.300 mm

Upravený text – pův.autor Ing. Michal Brunner, HZS DP Praha

Soutěžní kategorie č.2
Sdílet