Sobota 20. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Rušná noc na nádraží

Vykolejená lokomotiva a uniklý olej v žst. Nymburk.

Krátce před půlnocí dne 3. 3. 2006 došlo v žst. Nymburk k vykolejení motorové lokomotivy, ze které poté začal unikat olej. Na místo byla vyslána jednotka HZS Českých drah z místní požární stanice, které na pomoc přijela ještě jednotka drážních hasičů z hl. m. Prahy. Po příjezdu HZS ČD Nymburk na místo nehody bylo okamžitě zamezeno dalšímu úniku provozní náplně lokomotivy za pomoci odchytových nádob a sorbčních tkanin a vyčkalo se na příjezd Pomocného nehodového vlaku s těžkotonážním jeřábem z DKV Praha – Vršovice, který provedl nakolejení lokomotivy zpět na dopravní cestu. Při nakolejovacích pracích, při kterých asistovala jak nymburská, tak i pražská jednotka, použila pracovní četa PNV k odstranění nehody kolejový 125 t jeřáb, neboť to bylo dle stavu lokomotivy výhodnější, než použít nakolejovací hydraulickou soupravu Hoesch. Tím byla tedy lokomotiva usazena zpět na koleje. HZS ČD dále provedl vyzkratování trakčního vedení ve vypnutém stavu. To muselo být provedeno kvůli bezpečné manipulaci s jeřábem. Příčinou nehody bylo selhání lidského faktoru (podhození výhybky pod jedoucí lokomotivou). Škoda je v šetření Regionálního inspektorátu bezpečnosti železniční dopravy. Noční zásah všem zúčastněným složkám ztěžovalo sněžení a mráz. Jedné věci to však napomohlo, a to, že uniklý olej z lokomotivy se právě díky mrazivému počasí nevsákl do půdy, takže jej bylo snadné z kolejového svršku odebrat.
Sdílet