Neděle 28. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Jedna z devítí Tater 815–7 jezdí v Děčíně

Ve středu 1.2. 2012 byl v Plaveckém areálu Děčín v Ploučnické ulici slavnostně předán do provozu zdroj požární vody pro jednotky požární ochrany, jehož vybudování ze svého rozpočtu hradilo statutární město Děčín.

Přítomni byli: 1. náměstek primátora Pavel Sinko, 2. náměstkyně primátora Hana Cermonová a za HZS velitel stanice Děčín Jiří Hykl. Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje – Územní odbor Děčín při té příležitosti představil novou cisternovou automobilní stříkačku na podvozku Tatra 815–7 6×6.

Foto: Alexandr Vanžura, Děčínský.Deník.cz


ČTĚTE: Všech devět Tater 815–7 6×6 už má své domovy


Od listopadu loňského roku mají občané Děčína možnost v ulicích města vídat novou techniku Hasičského záchranného sboru Ústeckého kraje, Stanice Děčín. Jedná se o velkoobjemovou cisternu na podvozku Tatra 815–7 6×6.

Vozidlo bylo pořízeno z rozpočtu Ministerstva vnitra v rámci "programu reprodukce požární techniky a jeho cena dosáhla 6 220 000 Kč. Celkem bylo v rámci zakázky dodáno pro Hasičský záchranný sbor České republiky 9 kusů těchto vozidel.

Důvodů, které vedly k zařazení vozidla právě na stanici Děčín je hned několik. Díky zvolenému typu podvozku je cisterna určena především pro zásahovou činnost ve složitých terénních podmínkách volné přírody, hustých lesních porostů a v kopcovitém profilu krajiny.

Další předností vozidla je jeho nízká výška (2850 mm), kterou v Děčíně, městě viaduktů, velice oceníme. Díky regulaci tlaku vzduchu v pérování všech polonáprav lze měnit světlou výšku vozidla i během jízdy a přizpůsobit se tak okamžitě podmínkám terénu.

Konstrukce podvozku také umožňuje konstrukce brodění do výšky vodní hladiny 1200 mm.


ČTĚTE: Tatra 815–7 byla oficiálně představena


Vozidlo je vybaveno širokou škálou technických prostředků a pro potřeby požárního zásahu veze ve svých nádržích 9000 litrů vody a 540 litrů pěnidla. V uplynulých dvou měsících si hasiči ze stanice Děčín osvojovali způsob jízdy s cisternou a její obsluhu.

Po dokonalém zvládnutí všech těchto činností je nyní možné zařadit vozidlo do ostrého provozu a vyrazit s ním k zásahům.

Lukáš Marvan
komisař – tiskový mluvčí
HZS Ústeckého kraje
Sdílet