Sobota 4. května 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Kalamita byla vyhlášena i pro okres Žďár nad Sázavou, ZÚ Hlučín sem míří také

Dnes krátce po 7:30 hodině ranní vyhlásil hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek na žádost ředitelství Krajské správy a údržby silnic Vysočiny kalamitní stav v okrese Žďár nad Sázavou.

Důvodem nemožnosti udržení sjízdnosti komunikací běžně dostupnými prostředky bylo během noci silné sněžení doprovázené větrnými poryvy, tvorbou sněhových jazyků a závějí.

V režimu kalamitního stavu pracují krajští silničáři už od dnešní půlnoci. I tak zůstávají mnohé silnice III. tříd z důvodu stále silného větru neprůjezdné.


Situace na okrese Žďár nad Sázavou a okrese Jihlava je velice vážná. Po zhodnocení aktuálního stavu požádali krajští hasiči z Vysočiny o nasazení speciální vyprošťovací techniky Záchranného útvaru Hlučín. Na Vysočinu do několika hodin dorazí dvě Tatry, vyprošťovací tank a speciální vyprošťovací vozidlo.

Mezi první úseky, kam bude okamžitě po příjezdu nasazena, patří silnice I/38 mezi Jihlavou a Havlíčkovým Brodem. Zde kamiony stojí už déle než 12 hodin. Další pořadí vyklízení komunikací vč. vyprošťování kamionů bude známo v následujících hodinách,“ uvedl Libor Joukl, náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy.


Dopravní komplikace řeší Policie ČR a silničáři také na silnici I/19 u Divišova, kde uvízl polský kamion a jeho vyproštění se velice komplikuje. Průjezd v tomto úseku je možný pouze s velkou opatrností v jednom směru a pouze pro osobní automobily.

Zdravotnická záchranná služba Kraje Vysočina má pro okres Žďár nad Sázavou má v případě nutnosti k dispozici obojživelné vozidlo.


Neprůjezdná trať je mezi Bystřicí nad Pernštejnem a Novým Městem na Moravě. Náhradní autobusová doprava je zajištěna, ale je závislá na sjízdnosti komunikací. Velké potíže stále trvají na trati Kostelec – Telč – Slavonice. V tuto chvíli dráhy čekají na zprovoznění tratí, ke kterému musí přispět sněhové frézy.


Včerejší údržba silnic I. – III. tříd na Vysočině přišla krajské silničáře na osm milionů korun. V terénu je nyní oproti běžnému stavu o 150 traktorů více. „Maximálně využíváme spolupráce externích subjektů vč. Českých lesů. To se samozřejmě promítá do celkových nákladů na údržbu,“ uvedl Libor Joukl.

Petra Musilová
tisková mluvčí
HZS Kraje Vysočina
Sdílet