Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Z výrobního závodu firmy Kobit vyjely dvě Scanie pro hasiče Správy železniční dopravní cesty

Dvojici cisternových automobilových stříkaček na podvozku Scania dodala společnost Kobit THZ hasičům podniku Správa železniční dopravní cesty. Jedna z nich je dislokována v Chebu, druhá v České Třebové. Cena každé z nich překročila 5,5 milionů korun včetně DPH.

Podvozek cisterny

Pro stavbu cisternové automobilové stříkačky byl zvolen dvounápravový podvozek Scania P440 CB4X4EHZ o rozvoru 4 300 mm s pohonem všech kol a zesíleným rámem.

Motor Scania DC13 114 o výkonu 323 kW splňuje emisní normu Euro 5, převodovka je řazena automaticky systémem Opticruise se třemi jízdními režimy a je vybavena retardérem. Rozdělovací převodovka GT nabízí možnost zařazení terénní redukce.

Kabina pro mužstvo CrewCab CP 28 je šestimístná, čtyřdvéřová, s klimatizací a nezávislým topením. Vnitřní osvětlení nabízí standardní a speciální noční režim, jehož červený odstín neoslňuje řidiče. Ten má ve svém zorném poli displej vodotěsné a vyhřívané couvací kamery.

Zadní řada sedadel je v opěradlech vybavena integrovanými držáky dýchacích přístrojů a opěrkou hlavy, nad kterou je prostor pro uložení masek. Mezi opěradly jsou uchyceny náhradní tlakové láhve. Velitel má dýchací přístroj integrován v opěradle svého sedadla, strojníkův je umístěn v kabině.

Pro uložení radiostanic a ručních svítilen slouží dobíjecí úchyty, po šesti pro každý druh prostředku.

Přečtěte siSpráva železniční dopravní cesty pořídila pro své hasiče trojici nových cisteren Scania, dodal je Kobit

V přední části podvozku je uchycen lanový naviják s elektropohonem a jištěním proti přetížení. Jeho tažná síla je 50 kN a délka lana 30 metrů.

Zadní náprava je vybavena podmetacími řetězy.

Nástavba vozu

Nástavbu automobilu v Kobitu vyrobili ze speciálních hliníkových profilů smontovaných prizmatickými šroubovanými spoji a oplechovaných lepením.

Na každé straně je trojice schrán krytých hliníkovými roletkami s podélným madlem, prostor pro obsluhu čerpadla je přístupný nahoru výklopnými dveřmi. Za kabinou je prostor pro uložení skládacího kolejového vozíku přístupný dvířky.

Vnější osvětlení okolí vozu je integrováno do okapových lišt na bocích a zádi. Mezi jednotlivými bočními roletami je do sloupků integrován LED stavoznak signalizující množství hasiva v nádržích na vodu a pěnidlo. Vody veze Scania 3 000 litrů, pěnidla 180.

Čerpadlo THZ 3000 dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu v nízkotlakém a 250 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu. Přiměšovací zařízení je nastavitelné ručně v rozsahu 2 až 165 litrů za minutu.

Lafetová proudnice je odnímatelná, v přepravní poloze je uložena na horní pochozí plošině nástavby. Umožňuje plynulé nastavení proudu od plného do roztříštěného a její maximální dostřik je 60 metrů.

Osvětlovací stožár se čtyřmi LED reflektory má svítivost 25 000 lumenů a disponuje funkcí automatického zasunutí do přepravní polohy při odbrzdění ruční brzdy. Napájen je z podvozku automobilu, připojit lze i na externí zdroj.

Rozměry a hmotnosti

CAS 20 Scania pro SŽDC je dlouhá 8 500 mm, široká 2 550 mm a vysoká 3 100 mm. Její maximální hmotnost je 18 000 kg.

Sdílet