Středa 25. listopadu 2020, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nový protiplynový automobil v Kolíně

Začátkem března převzal HZS Středočeského kraje územní odbor Kolín nové auto. Vozidlo je zařazeno na centrální stanici v Kolíně. Jedná se o protiplynový automobil na podvozku Mercedes Benz Atego 818. Vozidlo nahradilo již dosluhující protiplynový kontejner určený pro podvozek Avia a je určeno pro posádku 1 + 2.

Vozidlo na silničním podvozku Mercedes-Benz Atego hmotnostní třídy M bylo postaveno firmou KOV Velim, která například stavěla záchranářský kamion Golem pro pražskou záchranou službu.

Po obou stranách protiplynového mercedesu jsou boční rolety se 4 šuplíky, ve kterých jsou uloženy přetlakové protichemické obleky Trelchem, což považuji za výhodu, neboť oblek větrá a není zabalený v tašce. Další předností vozidla jsou otevírací zadní dveře, které usnadňují přístup do vozidla. Dále je ve výbavě vozidla 10 kusů vzduchových dýchacích přístrojů Dräger, 18 ks náhradních lahví, měřící přístroje, kufr na odběr vzorků, dekontaminační sprcha s čerpadlem. Vozidlo má v zásobě také 50 litrů vody + 1,5 kW ohřívač pro potřebu teplé vody. Po otevření rolet je vozidlo vybaveno místo klasického osvětlení LED diodami, což značně zvyšuje osvětlení prostoru a snižuje spotřebu elektrického proudu. Ve vybavení vozidla nechybí ani výkonný kompresor Astra 160 S, kterým je možno v případě potřeby doplnit vzduchem tlakové láhve přímo v místě zásahu.

TTD motoru kompresoru: vzduchem chlazený ,čtyřtaktní jednoválcový motor s obsahem 270 ccm, rozměry délka 360 mm, šířka 420 mm a výška 410 mm
hmotnost 23,5 kg.

Výkon kompresoru 160 litrů /min, výtlačný přetlak max 30 MPa – celkové rozměry včetně motoru délka 910 mm, šířka 430 mm, a výška 570 mm, celková hmotnost 55 kg

Dále se vozidla nachází také elektrocentrála Heron EGH AVR-3. Motor zážehový čtyřtaktní jednoválec chlazený vzduchem s OHV rozvodem Max výkon 6 kW , jmenovitý výkon 5 kW, hmotnost 87 kg, obsah motoru 389 ccm, výška 5700 mm, šířka 690 mm a výška 520 mm . Elektrocentrála je vybavena i 12 V akumulá­torem. Generátor – třífázový komutátorový synchronní vyvážený, napětí 1× 380 V a 3× 230 V.

Vozidlo je také vybaveno vzduchovým osvětlovacím stožárem, který je elektronicky ovládán. .
Celkové rozměry vozidla :

Délka 6450 mm
Šířka 2450 mm
Výška 3300 mm

Hmotnost pohotovostní: 7080 kg
Hmotnost celková: 7490 kg

Motor: typ OM 904 LA IV /3 4249 ccm , výkon 130 kW

Nástavba:

Typ : skříňová na rámu pevně přidělaná – rozměry : šířka 2400 mm
výška 2100 mm
délka 4230 mm


Jako negativní je málo úložného prostoru na kontaminované ochranné obleky .


Takto nástavbu popisuje její výrobce, firma KOV Velim:

• Ocelový svařenec s povrchovou úpravou zinkování a lakováním dle kabiny podvozku.
• Opláštění z hliníkových plechů lakovaných do barvy kabiny podvozku.
• Střecha pochozí – hliníkový slzičkový plech.
• Podlaha vodovzdorná překližka s nalepeným protiskluzovým linem Altro.
• Součástí svařence jsou přední nástupní žebříky na střechu nástavby z obou stran vozidla a zábradlí na střeše nástavby.
• Zábrany proti podjetí jsou sklopné a slouží jako pochozí lávka pro snazší přístup do horní části nástavby.
• Nástavba je dělená do 2 samostatných částí.
• V přední části, přístupné z obou stran hliníkovými roletkami s integrovaným LED osvětlení, je hliníkový regálový systém pro uložení plastových van na přetlakové obleky.
• V zadní části přístupné bočními a zadními křídlovými dveřmi je pracovní stůl s dřezem, hliníkový regálový systém s plastovými přepravkami, prostor pro uložení náhradních lahví k dýchacím přístrojům a držáky dýchacích přístrojů s bezpečnostními rychloupínáky.
• Nad pracovním stolem jsou zásuvky 230V a 12V
• V nástavbě je integrována plastová nádrž na 100l čisté vody, nádrž na odpadní vodu a průtokový ohřívač vody.
• Pod pracovním stolem je izolovaná skříň přístupná z vnějšku vozidla hliníkovou roletkou. Uvnitř jsou na společném výsuvu uloženy elektrocentrála a kompresor.
• Sání kompresoru je vyvedeno na střechu vozidla a zakončeno zpětnou klapkou, „sifonem“ a krytem.
• Výtlak kompresoru je veden přes filtrační vložky do rozvodné kostky uvnitř nástavby, na tuto kostku jsou připojeny jednotlivé plnící hadice.
• Na přední stěně nástavby je připevněn osvětlovací stožár Teklite TF340/4 s výsuvnou výškou 4m, pneumatickým vysouváním ze vzdušníků vozidla a dálkově ovládanou robotovou hlavou s 2× halogenovým svítidlem 500W 230V.
• Na pravém boku vozidla je výsuvná mechanicky ovládaná markýza.
• Kabina osádky je vybavena radiostanicí Motorola GM 360 a vozidlovým terminálem MATRA MC 9610.
• V prostoru pro nástup řidiče jsou umístěny zásuvky pro připojení cizího zdroje napětí 24V a tlakového vzduchu.
• Výstražný opticko-akustický systém Tesla v zábleskovém provedení (majáková rampa v nízkém provedení, řídící jednotka, přední výstražná LED světla, zadní zábleskové majáky), který umožňuje reprodukci mluveného slova.
• Tažné zařízení pro přívěs o celkové hmotnosti 3500 kg.
Barevná konfigurace, nápisy a znaky jsou provedeny dle vyhlášky 35/2007 Sb. a požadavků odběratele


-swo-, -wap-
Sdílet