Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Tatra hasičů v Halenkovicích vstala z mrtvých, po dopravní nehodě prošla celkovou rekonstrukcí

Jednotka sboru dobrovolných hasičů obce Halenkovice se pyšní novým přírůstkem ve svém vozovém parku. Jejich Tatru 138 z roku 1970 nahradila „osmsetpatnáctka“, která prošla kompletní rekonstrukcí.

Na obec byla bezplatně převedena od Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje – sloužila na stanici ve Valašském Meziříčí. V únoru 2013 při jízdě k zásahu havarovala a převrátila se. Auto prošlo kompletní přestavbou a modernizací v roce 2000, po havárii ji však HZS neměl zájem opravit.

Přečtěte siZledovatělý povrch hasičskou Tatru z Valašského Meziříčí neudržel, skončila převrácená v příkopu

Tatra byla na podvalníku, na který vyjela vlastní silou, dopravena do firmy Talosa, kde byla provedena výměna kabiny a proběhly i nejnutnější opravy podvozku. Od té chvíle byla samostatně mobilní.

V halenkovické zbrojnici, kam již dojela po vlastní ose, odstrojili hasiči svépomocí podvozek a zjistili rozsah nutných prací. Vzhledem ke stavu poškození nástavby bylo rozhodnuto, že se vozidlo nechá zrekonstruovat a nástavba vyrobit nová.

Zastupitelstvo obce v rámci rozpočtu na rok 2014 schválilo na opravu auta částku 1,6 milionu korun. Dalších 400 tisíc korun přislíbil Zlínský kraj. Výběrové řízení vyhrála společnost WISS CZECH. Výroba nové nástavby, která byla prováděna v montážním závodě firmy WISS v Bielsku Bialej v Polsku, byla zahájena dne 8. 9. 2014.

V rámci realizace nové nástavby byla provedena instalace kompozitní nádrže. Skříň, jejíž rám je vyroben z hliníkových svařovaných profilů a potažený hliníkovým plechem doplněným kompozitními prvky, ve svých útrobách skrývá kompletní vybavení potřebné pro zásahy, včetně vysokotlakého čerpadla Ruberg a teleskopického osvětlovacího stožáru.

Celé auto dostalo nový lak a světelné výstražné zařízení. Byla provedena úprava a dovybavení kabiny podle současných standardů. Výroba nástavby trvala 30 dnů.

Po převozu auta zpět do České republiky následovala oprava podvozku a další drobnější úkony, včetně instalace nové sady pneumatik Dunlop. Tyto práce probíhaly dalších 30 dní.

Celkové konečné náklady za vůz činily 2 094 720 korun a to včetně výše zmíněné dotace 400 000 Kč od Zlínského kraje.

Velkou úsporu finančních prostředků přinesly sponzorské dary. Obec Halenkovice tak získala Tatru 815 CAS 30 8000/480 – S2R se zbrusu novou nástavbou, která svou vybaveností splňuje nejpřísnější soudobé požadavky pro účinné a bezpečné nasazení ve službě.

Sdílet