Středa 25. listopadu 2020, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V Opavě hořela lokomotiva rychlíku, jedoucího z Olomouce do Ostravy

Tři jednotky

hasičů zasahovaly v pondělí 9. 6. 2008 dopoledne v Opavě-Vávrovicích u požáru dieselové lokomotivy, která táhla rychlík číslo 819 z Olomouce přes Bruntál, Krnov a Opavu do Ostravy-Svinova. Událost se obešla bez zranění cestujících i posádky vlaku.

Tři jednotky hasičů zasahovaly v pondělí 9. 6. 2008 dopoledne v Opavě-Vávrovicích u požáru dieselové lokomotivy, která táhla rychlík číslo 819 z Olomouce přes Bruntál, Krnov a Opavu do Ostravy-Svinova. Událost se obešla bez zranění cestujících i posádky vlaku. Trať mezi Krnovem a Opavou byla minimálně během pondělního dopoledne uzavřena, České dráhy zavedly náhradní dopravu.

V pondělí zhruba čtvrt hodiny před desátou hodinou začal hořet generátor lokomotivy, včetně gumových součástí. Obsluha duchapřítomně rychlík zastavila a použila hasicí přístroje CO2 (sněhové hasicí přístroje). Průvodčí okamžitě zavolala mobilním telefonem na tísňovou linku hasičů. Ihned po zastavení z vlaku vystoupilo 42 cestujících i 4 osoby obsluhy. Nikdo z nich nebyl zraněn.

Protože strojvedoucí zastavil lokomotivu hned u přejezdu, tři jednotky hasičů – profesionální z Opavy, dobrovolní z Opavy-Vávrovic a profesionální drážní hasiči – měly příjezd na místo požáru usnadněný. Požár hasiči uhasili během čtvrthodinky.

Příčinou vzniku požáru byla technická závada na lokomotivě. Škodu hasiči předběžně odhadli na půl milionu korun.


Info: por. Mgr. Petr Kůdela
tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezského kraje

 -wap-

Sdílet