Čtvrtek 24. srpna 2017, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner MIBAG_2012 OK

Opět drama na přejezdu

K tragické dopravní nehodě došlo v pondělí 23.června 2003 odpoledne na přejezdu hlavní železniční trati České Budějovice – Praha nedaleko Veselí nad Lužnicí.

Řidič chladírenské Avie pravděpodobně nerespektoval výstražné zařízení a vjel pod kola projíždějícího osobního vlaku.

Po nárazu se Avia okamžitě vzňala a vzniklý požár se přenesl i na elektrickou lokomotivu. Ta před sebou tlačila vrak auta ještě asi 400 metrů, nástavba se zarazila o nedaleký sloup a zůstala ležet na přejezdu. Řidič Avie utrpěl těžká zranění, kterým na místě podlehl, strojvůdce vlaku vyvázl jen s lehkými oděrkami a bez vážných zranění byli i cestující v osobním vlaku.

Naší jednotce JSDH Veselí nad Lužnicí byl poplach vyhlášen v 14.36 hod. Vyjeli jsme ve 14.40 a na místo jsme dorazili ve 14.45. Zde již zasahovala jednotka HZS Soběslav s CAS-24 Liaz, která v těžce přístupném místě asi 400 metrů od přejezdu hasila požár lokomotivy a automobilu. Naše jednotka hasila náspy železniční trati, které chytly od hořících vozidel a ohrožovaly nedaleký domek. Mezitím na místo dorazili i jednotky HZS Tábor (CAS-32 Tatra 815, do hašení se nezapojila) a HZS Českých drah České Budějovice (CAS-24 Liaz).

Po lokalizaci požáru se jednotky HZS Soběslav a Tábor vrátili na základnu. Naše jednotka doplňovala vodu jednotce HZS ČD při hašení lokomotivy a po likvidaci požáru a odtažení vlakové soupravy jsme společně provedli odklizení vraku z trati, zaměstnanci ČD poté zahájili práce na zprovoznění trati, muselo být obnoveno elektrické vedení, které žárem požáru prasklo a zkontrolován železniční svršek. Rovněž byla zahájena oprava poničeného signalizačního zařízení. Na základnu jsem se vrátili v 17.56.

Stanislav Kaisler
starosta SDH Veselí nad Lužnicí

Foto: ilustrační
Sdílet
Banner MEVA OK