Sobota 20. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Ziegler Brandweertechnik

Dne 18. srpna 2008 jsme byli pozváni na exkurzi zástupcem firmy ZIEGLER – NL panem Markem Boeschotenem, tato firma se nachází v severní částí Holandska ve městě Winschoten. Pozvání jsme s díky přijali.

Dne 18. srpna 2008 jsme byli pozváni na exkurzi zástupcem firmy ZIEGLER – NL panem Markem Boeschotenem, tato firma se nachází v severní částí Holandska ve městě Winschoten. Pozvání jsme s díky přijali.

Po ranním příjezdu jsme se ohlásili u sličné slečny na recepci firmy ZIEGLER, po jejím telefonátu se dostavil pan Mark Boeschoten přivítal nás ve firmě ZIEGLER a hned se zajímal jak jsme dojeli, kde jsme ubytováni a podobně (velice přátelský a ochotný člověk, který dělá dobré jméno svému zaměstnavateli).

Hned v úvodu nás pan Mark Boeschoten informoval o způsobu komunikace se zákazníkem, ta spočívá prý ve většině případů po telefonu, e-mailu či přímo u zákazníka, méně častěji přímo u zastoupení.

Následovala prohlídka 3 výrobních hal, v první probíhala tzv. kovářská práce, kde prováděli kompletaci nástaveb (bez podvozku) a prodlužování kabin seriových vozů. Za zmínku stojí to, že jediná Scania má dostatečně prostornou kabinu, kterou není třeba prodlužovat. Na můj dotaz „a co Volvo?“ mi bylo sděleno, že Volvo sice dělá dvojkabinu, ale i tak je nevyhovující pro hasičské účely. Sice prý jen o 2 centimetry, ale i tak raději prodlouží krátkou kabinu. Kabina je prodloužena pomocí svařence ocelové konstrukce a olepená plastovými díly.

V druhé hale již se nacházela po karosářské a lakýrnické části hotová vozidla a již se „jen“ pracovalo na vnitřním vybavení jak nástavby, tak kabiny. Fascinovalo nás tu precizní dílenské zpracování, které se u nás jen tak nevidí.

Ve třetí hale probíhaly repase a opravy cisteren a nacházela se zde zkušební stolice určená na test čerpadla vozidla.

Vybavení vozidel se řeší individuálně dle požadavků zákazníka, ačkoliv některé věci jsou zde typizovány a používány všemi sbory, jako je například sklopné zařízení z nástavby vozu, kde jsou místěny žebříky, savice, háky,… a po sklopení plní funkci stříšky pro strojníka.

Firma Ziegler poskytuje servisní službu 24h denně, po Holandsku jezdí jejich servisní dodávka a zajišťuje drobné opravy přímo u hasičů na stanicích, na svou centrálu se vrací vždy jen doplnit zásoby.

Nějaká čísla a shrnutí.

  • Firma Ziegler-NL pokrývá 50% poptávku po nových vozech (poptávka je cca 100 vozů ročně)
  • V Holandsku je dán horní limit stáří vozidla a to na 15 let
  • Po 10 letech se většinou repasují starší vozy, vymění se kompletní vybavení a provedou se nutné opravy
  • Holanďané se kumulují do větších měst, tak že je zde k vidění hodně městských CASek
  • Převážná většina nových vozidel od fa. Ziegler je na podvozku Volvo, Mercedes nebo DAF
  • V tomto roce předala fa. Ziegler jednomu chemickému závodu v NL 2 CASky na podvozku MB Actros 8×2 s nádržemi 7.000L vody 3.000L pěny s čerpadlem Ziegler o výkonu 8.000 L/min (údajně největší čerpadlo jaké kdy prodali)

Pro Požáry.cz: Pavel Siegel, Hasiči města Loštic

-kow-

Sdílet