Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Správa železniční dopravní cesty pořídila pro své hasiče trojici nových cisteren Scania, dodal je Kobit

Tři cisternové automobilové stříkačky na podvozku Scania dodala společnosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na konci března 2016 firma Kobit pro podnikové hasiče. Cena za jeden vůz je 5 662 800 korun včetně DPH.

Podvozek

Šasi od společnosti Scania disponuje pohonem všech kol, osazeno je kabinou pro mužstvo CrewCab. Šestimístná kabina je vybavena klimatizací a nezávislým topením.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, mezi nimi náhradní láhve.

O pohon vozu se stará vznětový, čtyřdobý, přeplňovaný motor s chlazením plnícího vzduchu, plnící emisní normu Euro 6 o výkonu 331 kW. Převodovka je manuální.

Přečtěte siNová cisterna pražských drážních hasičů je na podvozku Scania, nástavba byla vyrobena ve Slatiňanech

Na přední části automobilu je umístěn lanový naviják s elektropohonem a jištěním proti přetížení o tažné síle 50 kN a délce lana 30 metrů.

Automobil je vybaven přípojkou MagCode pro dobíjení akumulátorů, umístěnou v blízkosti nástupu řidiče do kabiny.

Nástavba

Karoserie nástavby je vyrobena ze speciálních hliníkových profilů, montovaná za pomocí prizmatických šroubovaných spojů s oplechováním hliníkovým plechem při použití technologie lepení. Pomocný rám karoserie je upevněn k rámu vozidla pomocí kotevních patek.

Boční části tvoří úložné skříně, opatřené na bocích vozidla uzavíracími roletkami s průběžným madlem. V zadní části nástavby je skříň pro požární čerpadlo s nahoru výklopnými dveřmi. Podlaha skříní je z hliníkového plechu.

V zadní části skříně nástavby je vytvořen prostor pro uložení ručního kolejového vozíku s nosností 500 kg.

Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek, je svařena z nerezového plechu a nabízí objem 3 000 litrů vody a 200 litrů pěnidla.

V zadní skříni karoserie je umístěno požární čerpadlo THZ 3000, které umožňuje zásah při použití nízkého nebo vysokého tlaku, popřípadě kombinovaný provoz. Čerpadlo je vybaveno proti přehřátí automatickým teplotním odlehčovacím ventilem a dále automatickou vývěvou s možností ručního vypnutí.

Přiměšovací zařízení sestává z proudového přiměšovače, regulační klapky a propojovacího potrubí. Pěnidlo je přiváděno do sání vodního čerpadla.

V pravé zadní skříni je uchycen průtokový hadicový naviják s hadicí o délce 60 metrů a naváděcími rolnami s pistolovou proudnicí s možností regulace průtoku a tvaru výstřikového kužele. Proudnice umožňuje použití pěnotvorného nástavce. Navíjení hadice se provádí pomocí elektromotoru, nouzově ručně.

Lafetová proudnice je odnímatelná a umožňující plynulé nastavení od plného k roztříštěnému proudu. Její dostřik je 60 metrů.

V levé přední skříni najdeme výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi 500W reflektory.

Rozměry a hmotnosti

Scania je dlouhá 8 000 mm, široká 2 550 mm a vysoká 3 100 mm. Celková hmotnost je 18 000 kg.

Sdílet