Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Operátorka tísňové linky v Pardubickém kraji na dálku pomohla dívce týrané v Holandsku

Nejsou vidět, a přesto denně pomáhají. Operátoři tísňové linky musí poznat a uvědomit si v jaké jsou situaci lidé na druhé straně telefonního hovoru. Většinou jsou to lidé ve stresu, vystrašení a zcela bezmocní. Život se na operačním a informačním středisku hasičů odehrává po telefonu.

Vyděšená byla v těchto dnech žena, která měla důkazy o tom, že je její dcera v zahraničí týraná. Dívka odešla za prací do Holandska. Její maminka zavolala na tísňovou linku a nevěděla, jak má své dceři pomoci, nevěděla, kam má zavolat. S brekem tak oznamovala operátorce tísňového volání, jak dceru v Nizozemí týrá její přítel, vězní ji doma, omezuje ji na svobodě, odebral ji telefon.

Brečící a bezradnou matku z Pardubického kraje operátorky prap. Bc. Veronika Husáková a prap. Aneta Danielová, DiS., uklidňovaly a celou událost nenechaly náhodě. Od ženy si převzaly adresu místa bydliště dívky v Nizozemí. A ihned operátorky jednaly.

Operátorka Veronika Husáková okamžitě zalarmovala nizozemskou tísňovou linku, kde ji ihned přepojili s místní policii poblíž bydliště týrané dívky. Nizozemští policisté převzali informaci a vyrazili na místo. Za dohledu policistů si týraná dívka zabalila všechny své věci a opustila dům, ve kterém snášela fyzické i psychické týrání od svého přítele.

Během náročné čtyřhodinové operace, tak dlouho trvala záchrana týrané slečny v zahraničí, operátorky Veronika s Anetou komunikovaly intenzivně nejen s nizozemskou policií, ale také s matkou dívky, kterou informovaly o probíhající záchraně. Posledním hovorem, který operátorky provedly, byl telefonát mamince, která si po čtyřech hodinách oddechla, že je její dcera mimo nebezpečí.

„Mám dobrý pocit, že to celé dobře dopadlo, že si odchod od přítele týraná dívka na konec nerozmyslela,“ říká Veronika Husáková, která po celou dobu vedla hovory v angličtině. „Policisté v Nizozemí byli velmi ochotní a příjemní,“ dodává Veronika, která má již osmiletou praxi na operačním a informačním středisku hasičů Pardubického kraje.

Operátorům tísňové linky se vyplácí pozorné naslouchání a být v rámci své služby tak trochu psychologem, aby se jim podařilo uzavírat případy vždy s dobrým koncem.

Vendula Horáková
tisková mluvčí
HZS Pardubického kraje
Sdílet