Pátek 19. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Dobrovolní hasiči z Malšovy Lhoty v červnu od města převzali cisternovou stříkačku na podvozku Tatra

Zbrusu novou cisternovou stříkačku v hodnotě pěti a půl milionu korun bez daně v polovině června roku 2016 převzali dobrovolní hasiči z Malšovy Lhoty. Vozidlo je určeno pro prvotní zásahy při hašení požárů a záchranné práce při živelních pohromách a jiných mimořádných událostech.

Zdejší dobrovolní hasiči byli jedni z mnoha, kteří pomáhali 29. května ve Výravě s odklízením škod po bleskové povodni. Novou techniku si určitě, stejně jako mnozí další, zaslouží. Potřebují ji a při zásazích využijí.

říká velitel královéhradeckých dobrovolných hasičů Jiří Kubec

Veřejnou zakázku na pořízení cisternové stříkačky pro dobrovolné hasiče z Malšovy Lhoty město vypsalo už v únoru.

Součástí vozidla je například i výbava v podobě radiostanice, mikrofonu, kompletní sady dýchacích přístrojů, nářadí potřebného u zásahů, zdravotnických pomůcek a záchranných vest.

Dodávka obsahuje i elektrocentrálu, dvě kalová čerpadla a samozřejmě požární hadice. V podstatě jde o dodávku takzvaně na klíč.

prozradil už dříve Miloš Kříž, vedoucí odboru krizového řízení, pod nějž dobrovolní hasiči spadají

Dodal, že tato cisternová stříkačka pojme až pět tisíc litrů vody.

Detailnější údaje k cisternové stříkačce CAS 20 – T 815 4×4.2 TATRA:

Jedná se o požární automobil s podvozkem kategorie 2 schopný provozu na všech komunikacích a částečně i mimo komunikace, hmotnostní třída S. Požární výbava je ve speciálním redukovaném provedení.

Podvozek

  • dvounápravové šasi s připojitelným pohonem přední nápravy a s průběžným rámem
  • typ – T 815–231R55/413

Motor

  • typové označení – T3D-928–31
  • zdvihový objem motoru – 12 667 cm3
  • čistý výkon motoru – 325 kW / 1 800 min-1
  • čistý točivý moment – 2 100 Nm / 1 000 min-1 – 1 200 min-1

Nádrže

Nádrž na vodu a pěnidlo tvoří jeden celek a je svařena z nerezového plechu jakosti AISI 316L. Nádrž je hranolovitého tvaru. Ve spodní části jsou navařeny konzoly, pomocí kterých je nádrž přišroubována na pomocném rámu podvozku.

Čerpací zařízení

V zadní skříni karoserie je namontováno požární čerpadlo THT PKA 2000 – 250 podle ČSN EN 1028–1 poháněné od motoru vozidla. Použité čerpadlo umožňuje zásah při použití nízkého nebo vysokého tlaku, popřípadě kombinovaný provoz.

Proti přehřátí je čerpadlo vybaveno automatickým teplotním odlehčovacím ventilem. Čerpadlo je vybaveno automatickou vývěvou s možností ručního vypnutí. V zadní skříni je také umístěn ovládací panel čerpacího zařízení.

Ovládací panel čerpacího zařízení je umístěn tak, aby bylo možné veškeré funkce ovládat bez použití pomocné stupačky a to v maximální výšce 1800 mm. Konstrukce požárního čerpadla vylučuje únik vody při jeho uvedení do provozu.

  • jmenovitý průtok – 2 000 litrů za minutu
  • jmenovitý tlak – 1,0 MPa
  • jmenovitá sací výška – 3 metry

Vysokotlak

  • jmenovitý průtok – 250 litrů za minutu při jmenovitém tlaku 4 MPa
Sdílet