Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči v Ostravě vytáhli osobní vozidlo z tramvajového kolejiště pomocí navijáku

Profesionální hasiči (HZS MSK) z Ostravy-Fifejd svým rychlým zásahem a šikovností při nehodě osobního automobilu Citroën C4 v tramvajovém kolejišti ušetřili až několik desítek minut čekání cestujícím v tramvajích a zřejmě i řidičům v jednom směru Plzeňské ulice.

Nemuseli totiž dodatečně volat hasičský vyprošťovací speciál Bizon, který je uzpůsoben k takovým zásahům. K vytažení jim tentokrát stačil naviják a hydraulické nářadí pro pozvednutí části havarovaného vozidla.

Nehoda se stala ve středu 3. 8. 2016 krátce před desátou hodinou dopolední v Plzeňské ulici nedaleko Ferony ve směru z Hrabůvky na frekventovanou světelnou křižovatku v Nové Vsi. Řidička (zhruba třicetiletá) skončila v kolejišti s Citroënem C4 a lehkým nekrvavým zraněním. Sama dokázala vylézt, byť rozrušená, hasiče ihned zavolal kolemjedoucí řidič (v protisměru).

Do Plzeňské ulice vyjela jednotka Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) ze stanice Fifejdy. Hasiči zabezpečili havarované auto před požárem a ujistili se, že z něj neunikají žádné provozní kapaliny. Doprava ve směru z Hrabůvky byla svedena do jednoho pruhu.

Přední část citroënu hasiči uvázali za lano čelního navijáku jejich vozidla. Při opatrném posunování po okraji kolejí (po zvýšeném travnatém pásu, lemovaném z obou stran obrubníky) ještě havarované auto nazvedli hydraulickým nářadím, aby kola dostali na zvýšený pruh zeleně mezi kolejemi a silnicí.

Už zhruba po čtvrthodině přípravy a zkušené manipulace se jim to povedlo. Citroën pak byl z tohoto místa bez potíží naložen na vozidlo soukromé odtahové služby.

Pokud by se hasičům z Fifejd havarované auto nepodařilo posunout, aby tudy mohly opatrně začít projíždět čekající tramvaje (pod dohledem pracovníka Dopravního podniku Ostrava), museli by zavolat vyprošťovací speciál Mercedes Actros Bizon ze stanice Ostrava-Zábřeh s hydraulickou rukou. Znamenalo by to další zdržení tramvajové dopravy a zřejmě i uzavření jednoho směru silnice kvůli ustavení Bizona a následné manipulaci s hydraulickou rukou. Ve skutečnosti tramvaje čekaly na zprůjezdnění necelou půlhodinu.

Podle pracovníka DPO mohla za nehodu špatně zvolená nazouvací obuv řidičky, které se prý, jak od ní slyšel, smekla při řízení noha. To ukazuje na častý nešvar řidičů a řidiček v parných letních dnech, že zamění pevnou obuv, byť málo prodyšnou, za klouzavé sandály s volnou patou. Žena měla štěstí, že při její středeční kolizi tudy neprojížděla tramvaj…

Petr Kůdela
tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezské­ho kraje
Sdílet