Čtvrtek 28. března 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V tunelu Hřebeč cvičná nehoda autobusu a nákladního automobilu

V tunelu Hřebeč na Svitavsku, na silnici I/35, došlo včera, 10. listopadu, v 10 hodin k dopravní nehodě autobusu a nákladního automobilu. Po čelním střetu začala vozidla ještě hořet. Tunel se stal zcela neprůjezdným.

V tunelu Hřebeč na Svitavsku, na silnici I/35, došlo včera, 10. listopadu, v 10 hodin k dopravní nehodě autobusu a nákladního automobilu. Po čelním střetu začala vozidla ještě hořet. Tunel se stal zcela neprůjezdným.

Nejednalo se však naštěstí o skutečnou událost, ale o odbornou přípravu jednotek Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje územního odboru Svitavy, jednotek SDH obcí, Zdravotnické záchranné služby, Policie ČR a dalších účastníků.

Při simulované nehodě došlo ke zranění 40 osob a 10 osob na místě zahynulo. Tunel byl zcela neprůjezdný a proto musely první týmy pracovat samostatně a koordinovat své postupy telekomunikačními prostředky. Z důvodu velkého počtu raněných byl aktivován traumatologický plán zdravotnické záchranné služby.

Velitel zásahu nařídil provést průzkum na místě zásahu, zejména vyhledávání osob v tunelu a měření ovzduší z hlediska výskytu nebezpečných látek. Dále se zjišťovaly jiné možné zdroje, které mohly způsobit ohrožení, jako elektrická vedení, plynovody, parovody atd. Hasiči uhasili požár, odpojili akumulátory a spolu s lékařem stanovili stanoviště pro shromáždění a třídění zraněných osob.

Vzhledem k velkému nebezpečí výskytu toxických látek v ovzduší pro týmy záchranné služby, bylo provedeno třídění raněných pomocí systému START. Policie ČR odklonila dopravu a v místě události řídila provoz, aby byl zajištěn plynulý příjezd vozidel IZS a transport raněných. Lékařské třídění raněných se uskutečnilo před portály tunelu, určena byla i plocha pro přistání letecké zdravotnické služby. Po předání posledního raněného začali hasiči s odstraňováním následků této nehody.

Cílem odborné přípravy bylo ověřit komunikační vazby mezi dozorem provozu tunelu, operačními středisky složek integrovaného záchranného systému a zasahujícími týmy složek IZS na místě události. Možnosti nasazení sil a prostředků jednotek požární ochrany a jejich taktická připravenost při řešení mimořádných událostí s velkým počtem raněných a obětí podle Plánu typových činností složek IZS. Cílem této přípravy bylo i hledání optimálních postupů při spolupráci složek IZS na místě mimořádné události na taktické a operační úrovni.


Info: por. Vendula Horáková
tisková mluvčí
HZS Pardubického kraje

-wap-


Sdílet