Úterý 2. června 2020, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner WAWRZASZEK ISS Leader OK

Záchranný útvar HZS ČR v Hlučíně získal od Jihomoravského kraje dvě sklápěčky Tatra Terrno

Předseda vlády Bohuslav Sobotka a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek se v pondělí 26. září 2016 zúčastnili ve Školním výcvikovém zařízení v Brně-Líšni slavnostního předání nové hasičské techniky.

Jihomoravský kraj chce nákupem dvou nových vozů ocenit práci jednotek Hasičského záchranného sboru ČR – konkrétně Záchranného útvaru Hlučín, který před dvěma lety po celý měsíc intenzivně zasahoval při sesuvech půdy v Dolních Věstonicích, Strachotíně a Bulharech.

Přečtěte siJiž třináctý den zasahují jednotky Záchranného útvaru HZS ČR na území obce Bulhary v Jihomoravském kraji

Jak řekl předseda vlády Bohuslav Sobotka, hasiči z Hlučína odvedli před dvěma lety při zásahu ve Strachotíně a Bulharech vynikající práci.

Darování dvou kusů nákladních automobilů Tatra Terrno z vlastnictví Jihomoravského kraje do vlastnictví České republiky – Záchranného útvaru HZS ČR Hlučín – schválilo Zastupitelstvo Jihomoravského kraje na svém zasedání 22. září 2016. Kraj Tatry pořídil na základě výsledků zadávacího řízení nadlimitní veřejné zakázky od společnosti KMH servis.

Záchranný útvar HZS ČR nákladní automobily využije při řešení různých typů mimořádných událostí, například při realizaci sanace Bořího lesa u Břeclavi, na kterém se Záchranný útvar HZS ČR podílí. Účetní hodnota daru činí 7,4 milionu korun včetně DPH.

Boří les je umělý lesní komplex na jihu Moravy mezi Valticemi a Břeclaví. Je součástí Lednicko-valtického areálu. Byl založen rodem Lichtenštejnů na neúrodné písčité terase. Tvoří jej převážně teplomilné listnaté dřeviny a borovice.

V jihovýchodní části lesa, zejména v prostoru mezi tratí 246 a silnicí I/55 k hraničnímu přechodu Poštorná/Reintal, dodnes leží značné množství nevybuchlé munice, která zde byla rozmetána koncem druhé světové války při likvidaci muniční továrny.

Vozidla jsou postavena na podvozcích Tatra 815–231R25/340 s pohonem všech šesti kol. Pohání je vidlicový vzduchem chlazený osmiválec o výkonu 325 kW skrze manuálně řazenou čtrnáctistupňovou převodovku.

Tatry mají vodotěsné přední světlomety a mlhovky, brodivost podvozku je 1 200 mm při průjezdu klidnou vodou.

Korba má objem 12 m3, vnitřní rozměry dosahují hodnoty 4 700 mm u délky, 2 340 mm u šířky a výška bočnice je 1 100 mm. Levá bočnice je podélně dělená, spodní část se otevírá směrem dolů, horní část nahoru. Na spodní polovině jsou uchycena listová pera pro snazší zavírání. Pravá bočnice je nedělená, otevíraná nahoru.

Zadní čelo lze na čepech otevřít i okolo pravého zadního sloupku a zaaretovat, což pomůže při přepravě dlouhých nákladů. Jištěno je vzduchovým válcem ovládaným z kabiny řidiče.

Sdílet
Banner ZPMVČR 211 970