Sobota 6. června 2020, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Hagemann OK

Záchranný útvar HZS České republiky disponuje dvojicí sacích bagrů na podvozku MAN TGS

Záchranný útvar HZS České republiky disponuje dvěma sacími bagry na podvozku MAN. Jeden je dislokován v Hlučíně, druhý ve Zbirohu.

Sací bagr je určen k nasávání mokrých i suchých materiálů při provádění záchranných a likvidačních prací. Dokáže nasát kapaliny, kaly, bláto, zemina, sypké materiály, sutiny, kamení, zdivo, beton a pevné materiály o průměru až 250 mm a váze až 30 kg. Technika není určena na agresívní a žhavé látky nebo prach se sklonem k výbuchu.

Přečtěte siSací bagr firmy PATOK pomáhal hasičům při výbuchu plynu v Praze

Sací potrubí standardně umožňuje nasávání materiálu ze vzdálenosti 6 metrů od zadní části vozidla. Připojit však lze další sací vedení a to až do vzdálenosti 80 metrů. Maximální sací hloubka je 12 metrů.

Součástí sacího bagru je kompresor se vzdušníkem o výkonu 4,5 m3/min s pracovním tlakem 8 barů a možností plynulé regulace výstupního tlaku. Výstup kompresoru umožňuje připojit dva kusy pneumatického nářadí. Objem zásobníku v nástavbě je 8 m3.

Pro popisovaný kus byl použit podvozek MAN TGS 26.440 6×6 BB s motorem o výkonu 324 kW. Dvoumístné vozidlo je dlouhé 9 3500 mm, široké 2 500 mm a vysoké 3 900 mm. Jeho provozní hmotnost je 21 560 kg, celková pak 26 000 kg.

Sdílet
Banner ZHT OK