Úterý 7. května 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Elektrárenští hasiči absolvovali na mosteckém Autodromu jezdecký výcvik se zásahovými vozidly

Kurz bezpečné jízdy s plně naloženými zásahovými vozy absolvovali v pondělí 31. října 2016 profesionální hasiči z Hasičského záchranného sboru ČEZ, a. s. – klasická energetika. Místem jejich výcviku se stal polygon mosteckého Autodromu.

Poslední desítka frekventantů z elektráren Tušimice, Prunéřov a Mělník a Teplárny Trmice přitom završila celoroční výcvik 64 hasičů – strojníků, kteří v rámci Skupiny ČEZ působí v lokalitách klasických uhelných zdrojů.

Smyslem celodenního intenzivního výcviku s teoretickou a praktickou částí je připravit frekventanty kurzu na ovládání vozidla během mimořádných situací.

Například jeho zvládnutí při smyku nebo aquaplaningu, při krizovém brzdění na různém povrchu či vyhýbání se náhlým překážkám, které na polygonu simulují vodní gejzíry.

uvedl Jan Foukal, mluvčí Autodromu Most


Hasiči musí pochopitelně zvládnout jakoukoliv krizovou situaci. Kromě hašení požárů jsou tak připraveni kdykoliv poskytnout první předlékařskou pomoc, na žádost Integrovaného záchranného systému vyjet mimo elektrárnu k dopravní nehodě či pomoci likvidovat následky živelných pohrom, požáry z toho nevyjímaje.

Proto je na místě, že absolvují různá havarijní a taktická cvičení, zátěžové testy, psychotesty a zdravotní přípravu. Jen přímo v elektrárnách mají už letos za sebou více než 20 cvičení různého typu a do konce roku je ještě nějaké čekají.

Zdeněk Kustl, velitel Požární ochrany ČEZ, a. s., – KE


Že přitom musí perfektně ovládat i řízení zásahových vozidel, je samozřejmostí. Nedávno navíc Požární ochrana ČEZ, a. s., – KE dokončila obnovu vozového parku. „I to je jeden z důvodů, proč všichni postupně absolvovali výcvik na mosteckém polygonu. Aby se sžili s novou technikou a naučili se ji co nejlépe ovládat,“ poznamenal k tomu Zdeněk Kustl.

Jak se shodli prakticky všichni frekventanti, v případě jejich profese je dobré, učit se stále něčemu novému, případně si zopakovat naučené.

Proto jsme rádi, že jsme mohli absolvovat praktický výcvik na polygonu. Prověřil naše reflexy a okamžité reakce na mimořádné situace na komunikacích. I když člověk za volantem dělá spoustu věcí instinktivně, mnohému jsme se přiučili.

pochvalovali si například zbytečně nepromarněný den hasiči – strojníci Michal Weiss z Elektráren Prunéřov či Miloslav Zajíček z Teplárny Trmice

Ota Schnepp
mluvčí Skupiny ČEZ pro severní a střední Čechy
 
Sdílet