Pondělí 30. března 2020, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Hagemann OK

Hasiči pražských částí Březiněves a Běchovice mají nové cisterny na podvozku Scania, vezou 9 000 litrů vody

Z podnětu radního pro bezpečnost Libora Hadravy schválila Praha, v rámci obnovy vozového parku a technického vybavení sborů dobrovolných hasičů, nákup dvou cisternových vozů pro Sbory dobrovolných hasičů na území městských částí Březiněves a Běchovice.

Dvě nové šestikolové cisternové automobilové stříkačky na podvozku Scania s kabinou pro mužstvo dodala firma WISS Czech, s.r.o. Vozy se od sebe liší pouze drobnými rozdíly ve vybavení, cena jednoho automobilu se pohybuje okolo 7 600 000 korun včetně DPH.

Slavnostní předání

Cisterny byly slavnostně předány ve středu 30. listopadu 2016 před budovou pražské radnice na Mariánském náměstí za účasti představitelů města Prahy, zástupců obou Sborů i firmy WISS Czech, s.r.o.

Návrh, který jsem prosadil, podporuje obnovu vozového parku a technického vybavení sborů dobrovolných hasičů. Je součástí širšího plánu zahrnujícího i rekonstrukci a výstavbu hasičských zbrojnic, a to na celém území hlavního města Prahy.

Výsledky podpory dobrovolných hasičů jsou nesporným přínosem pro zajištění bezpečí města a jeho občanů. Jednotky obou sborů totiž operují na celém území metropole.

Speciálně upravené vozy, které jsme předali, jsou navíc určeny nejenom pro hašení požárů, ale umožňují eliminovat i průmyslové havárie a další závažné nehody.

uvedl radní Hadrava

Podvozek

Pro stavbu cisternové automobilové stříkačky byl použit podvozek Scania P480 6×6 s prodlouženou kabinou pro mužstvo Crew Cab 31. Vůz je poháněn vodou chlazeným přeplňovaným motorem o výkonu 353 kW splňujícím emisní normu Euro 5. Převodovka je automatizovaná.

Přístrojová deska je prodloužená s integrovaným 7" displejem couvací kamery. Kabina je v druhé řadě sedadel vybavena integrovanými držáky dýchacích přístrojů. Pod sedadly je úložný prostor.

Pro uložení radiostanic a svítilen slouží dobíjecí úchyty.

U řidiče je panel pro zapnutí čerpadla a provoz s přední nárazníkovou lafetou. Ta dostříkne až do vzdálenosti 50 metrů při tlaku 10 barů, ovládána je joystickem z kabiny.

Brodivost automobilu je 750 mm při průjezdu klidnou vodou.

V přední části je uchycen elektrický lanový naviják o tažné síle 70 kN, vybavený jištěním proti přetížení s lanem dlouhým 25 metrů.

Nástavba

Nástavba je vyrobena jako jeden celek ze samozhášivého polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny typu GFK. Přední a zadní rolety na příslušenství jsou hluboké 600 mm, prostřední mají z konstrukčních důvodů hloubku menší.

V cisterně nechybí výsuvné plato pro základní hygienu. Na něm je uchycen kanystr s vodou, zásobníky na tekuté mýdlo, desinfekce a papírové ručníky.

Nádrž na vodu pojme 9 010 litrů, na pěnidlo 540 litrů.

O dodávku hasiva se stará bronzové vyhřívané čerpací zařízení Ruberg, které umožňuje zásah za použití nízkého nebo vysokého tlaku nebo kombinovaný provoz.

CAS je ovládána přes řídící modul nástavby, který pomocí CAN sběrnice komunikuje s řídícími moduly podvozku. U obslužného panelu čerpadla je druhý mikrofon vozidlové radiostanice.

Na střeše nástavby je vývod pro uchycení lafetové proudnice o výkonu 2 000 litrů za minutu.

Osvětlovací stožár se čtyřmi LED reflektory je napájen z palubní soustavy podvozku. Disponuje funkcí automatického skládání do základní polohy.

Sdílet
Banner MIBAG_2012 OK