Čtvrtek 18. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Do nové zbrojnice nová cisterna, řekli si v Nezamyslicích na Prostějovsku a pořídili do novostavby Scanii od firmy WISS

V Nezamyslicích na Prostějovsku sídlí hasiči od dubna roku 2015 ve zcela nové zbrojnici. A jelikož do nové zbrojnice by měla couvat také nová technika, pořídila obec s přispěním Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů také novou cisternovou automobilovou stříkačku Scania, kterou dodala společnost WISS Czech.

Nová zbrojnice

Původní plán, týkající se zbrojnice, byl zaměřen na rekonstrukci starého objektu z roku 1955. Vzhledem k jeho nevhodné poloze poblíž komplikované křižovatky a současné době nevyhovujícímu prostorovému řešení bylo přistoupeno k novostavbě tzv. na zelené louce.

Výstavba zbrojnice započala v září roku 2014 a dokončena byla v dubnu 2015. Stavbu za 8 800 000 korun včetně DPH zafinancoval ze svého rozpočtu městys Nezamyslice.

Podvozek cisterny

Cisternová automobilová stříkačka za 5 724 631 korun včetně daně je postavena na podvozku Scania P480 CB4×4 s kabinou pro mužstvo CrewCab CP28 a manuálně řazenou převodovkou s retardérem.

Šestimístná kabina je v místě nástupu strojníka do vozu vybavena sdruženou zásuvkou pro dobíjení a doplňování tlakového vzduchu, která se po nastartování samočinně odpojí.

V druhé řadě sedadel jsou do opěradel integrovány držáky dýchacích přístrojů kompatibilní s typem Dräger PSS 3000 a Meva Pluto 300. Náhradní tlakové láhve jsou uloženy v nástavbě.

Pro zabezpečení spojení je vůz vybaven analogovou radiostanicí Motorola GM 360, ve čtyřech dobíjecích úchytech jsou uloženy ruční radiostanice Motorola CP 040 a GP 340. Pro dobíjení svítilen Survivor LED slouží šest úchytů.

Ve střední horní části je umístěna úložná police uzpůsobená pro zavěšení páteřové desky.

Automobil dokáže brodit klidnou vodou o hloubce až 750 milimetrů.

V přední části cisterny je uchycen elektrický lanový naviják.

Pro zvýšení odolnosti proti sálavému teplu jsou rozvody paliva, tlakového vzduchu a elektřiny kryty speciální textilií, která dlouhodobě odolává teplotám do 200 °C, po dobu 15 minut až teplotám do 1000 °C.

Nástavba vozu

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií lepení, svařování a prizmatických šroubovaných spojů. Šestice bočních schrán má hloubku 600 mm a je kryta hliníkovými roletkami s podélným madlem.

Účelová nástavba je vybavena osvětlovacím stožárem, pneumaticky výsuvným až do výšky 5 metrů nad úroveň terénu. Stožár je osazen čtyřmi LED reflektory s celkovým světelným tokem 20 000 lumenů. Napájen je z palubní soustavy vozu, lze ho však připojit na externí napájení.

Osvětlení okolí vozu je zajištěno LED světlomety, částečně zapuštěnými do horních boků a zadního čela nástavby.

Zdrojem elektrické energie je elektrocentrála o výkonu 2,2 kW v levé přední schráně nástavby.

Zařízení pro rychlý zásah tvoří průtokový naviják s tvarově stálou 60metrovou hadicí v pravé zadní části nástavby. Na pochozí plošině je prvek pro napojení odnímatelné lafetové proudnice.

Scania ve svých nádržích na hasivo veze 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Vyhřívané čerpací zařízení Ruberg je kombinované a v nízkotlakém režimu dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu.

Sdílet