Pondělí 18. unora 2019, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner WAWRZASZEK ISS Leader OK

MANDISAN – individuální přístup a skvělé služby

Když nás majitel firmy požádal o zveřejnění jeho akce, kterou připravil pro návštěvníky webu, rozhodli jsme se připsat i představení našeho partnera. Nakonec jsme oslovili několik zákazníků firmy MANDISAN a jejich reakce hovoří za vše.

Po asi tříhodinové návštěvě přímo ve firmě, jsme odcházeli plni dojmů. Pan Milbauer je velice vstřícný člověk, který svému oboru rozumí. V jeho skladech plných blikavých věcí se každý hasič cítí dobře. Pan Milbauer nám předvedl jakýkoliv maják, na který jsme ukázali. Je samozřejmě nakloněn i možnosti repase starších majáků či instalací již použitých zařízení, kterých má také dost.

Jeho přístup nám přišel velice vstřícný a přátelský. Však posuďte sami z reakcí jeho spokojených zákazníků.


Reakce JSDH Čistá u Horek

Firma Mandisan v Neratovicích pro JSDHO Čistá u Horek zajistila dodávku a montáž zvukového a světelného výstražného zařízení zn. Whelen a reflexní polepy na vozidlo Mitsubishi L 200. Spolupráci s firmou Mandisan, resp. přímo s p. Milbauerem nemůžeme hodnotit jinak než kladně. S panem Milbauerem jsme naše záměry předem konzultovali, takže v době, kdy jsme vezli vozidlo do dílny, bylo už pro nás připraveno několik variant řešení. Hned na začátek musíme říct, že nám vycházeli maximálně vstříc. Auto jsme měli možnost přivézt až po běžné pracovní době a navíc jsme trochu díky objížďkám bloudili, trpělivě na nás ale počkali a navigovali nás po telefonu až na parkoviště.

Tam se nás ujal technik a pak i p. Milbauer. V předváděcí místnosti nám ukázali navržené komplety a my si vcelku rychle vybrali diodový majáček na nástavbu, rampu na vozidlo a problik na přední masku. Tam ale nastal drobný problém, protože jsme nechtěli kvůli budoucí montáži přídavných světel přijít o připravené úchytky. V Mandisanu problém však bravurně vyřešili instalací nerezové hrazdičky, na kterou přimontovali problikávají světla a je zde ještě dost prostoru k osazení přídavných halogenů. O zvuk se postarala 200 W siréna s ovládací skříňkou.

Vozidlo jsme ponechali na parkovišti a byla dohodnuta dodací lhůta cca 1 týden. Nakonec z toho byly sice týdny dva (po dohodě jsme umožnili přednostní montáž několika transportérů zdravotních služeb), ale během té doby jsme mohli sledovat postup na webu prostřednictvím kamerového systému. Rozhodně jsme neměli žádné problémy, protože jsme na dodávku auta ani nijak nespěchali. Navíc pro nás firma dělala ještě polep reflexní fólií.

S odvedenou prací jsme velice spokojeni. Předešlé vozidlo jsme si polepovali sami a rozdíl v kvalitě byl určitě znát. Náš dosavadní automobil byl osazen rotační halogenovou rampou domácí provenience a měli jsme velké problémy s odběrem elektřiny. U nové LEDkové rampy tento problém nehrozí. O rozdílu ve svítivosti se ani nemá cenu rozepisovat.

Vozidlo jsme si vyzvedli opět mimo běžnou pracovní dobu a opět na nás ochotně počkali. Celá zakázka v hodnotě cca 61.000,– Kč byla realizována k naší spokojenosti a firmu Mandisan můžeme jen a jen doporučit.

Jsme hasiči z malé obce v podhůří Krkonoš. Naše jednotka patří do kategorie JPO V a vyjíždíme především k technickým zásahům kolem silnice I/16, která prochází celou naší obcí. Na automobil přispěl výrazně Liberecký kraj. Mohli jsme sice ušetřit a vše si udělat doma na koleně, ale zkušenosti z předchozího vozidla nás dovedly k poznání, že na výstražném zařízení nemá cenu šetřit. Nejdůležitějším faktorem pro nás je bezpečnost, což se rovná v tomto případě dostatečné viditelnosti. A nezanedbatelným faktorem je i estetická stránka. Nechtěli jsme, aby neodborná montáž poškodila celkový vzhled auta. Proto jsme se obrátili na profesionály a svého rozhodnutí nelitujeme.

Ladislav Jiřička, velitel JSDHO Čistá u Horek


„Omajákovaná“ plošina pražských drážních hasičů od MANDISANu

Jednotka HZS SŽDC Praha v první polovině roku 2008 obdržela převodem od jiné složky Českých drah, pod které dříve spadala, starou montážní plošinu MP-27–2. Po smělých plánech, jak se předělá na hasičskou, to nakonec dopadlo trochu jinak. Když plošina konečně přišla na útvar, první pocity z ní byly více než smíšené. Na pohled se jednalo o automobil, který má své nejlepší roky za sebou. Již z dálky Tatra působila velmi nevzhledně a to díky „ošuntělé“ oranžové barvě. Z blízka se to potvrdilo. Ale na druhou stranu byla zadarmo a tak se nebylo čemu moc divit.

Ozvaly se pochopitelně hlasy, že i zadara je drahá… Po několika týdnech, bylo jasné, že smělé plány na její přestavbu, jenž z ní měla udělat hasičskou verzi, berou za své. Důvod byl prostý – nedostatek financí. Přese vše byla plošina odvezena alespoň na základní opravy a nové olakování. V létě se naše „Bronto“ vrátilo zpět a opět nastalo mírné rozčarování a to z odstínu barvy a dalších drobností. S barvou se nic dělat nedalo, drobnosti na hydraulice firma přijela opravit a plošina konečně mohla začít sloužit svému účelu. Vzhledem k tomu, že nemá z finančních důvodů suchovod, je její použití v požární ochraně značně omezené. Toto se dle kuloárních informací má v dohledné době změnit, ale až suchovod bude namontovaný, budeme tomu věřit. Takhle s ní jezdíme jen na spadlé stromy, plechy apod.

Každopádně je to hasičský automobil, dnes i zařazený do IZS, tak došlo i na změnu majáků. Původní oranžové hrnce nahradila dvojice modrých a to částečně z vlastních, soukromých zásob a také díky pomoci od kolegů z HZS hl.m. Prahy. Bylo to však jen dočasné řešení, neb stále ještě chyběl VRZ. Staré rotační modré hrnce, to dnes není jaksi ideální řešení a tak po čase bylo rozhodnuto, že se dají majáky i s houkání jiné. Mimo jiné firmy byl osloven i neratovický MANDISAN (již pro náš sbor montáže a opravy VRZů prováděl několikrát a vždy byla naprostá spokojenost), zda-li nám něco nabídne v rámci poněkud omezených finančních možností, pokud ano, jestli by se chopil i jejich instalace.

Tak se i stalo, nabídka od nich byla podle našich omezených financí nejlepší. Na plošinu byla dopředu namontována dvojice LED světel třetí generace, na střechu pak dva stroboskopické majáky Britax a dozadu dvojice modrých a oranžových světel. Do kabiny pak ovládání VRZu AZD od výrobce Tesla Holomý. Po menším problému s elektroinstalací bylo vozidlo převzato a zařazeno zpět do výjezdu. Instalace VRZu netrvala firmě MANDISAN ani ne týden, což je skvělý čas. Omajákování je za minimální peníz více než slušné. Automobil je dobře viditelný, takže vše splňuje svůj účel.

Václav Porkát, velitel čety HZS SŽDC Praha


Sdílet
Banner Partner & VIP: Pavliš a Hartmann 970x150 #1 OK Čerpadlo