Sobota 19. srpna 2017, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner ZHT OK

Požářiště v délce půl kilometru

Požár na korbě nákladního automobilu ohrožoval město Vamberk.

V pondělí dne 11. srpna 2003 vyjelo ve 20 hodin a 10 minut sedm jednotek, tj. 52 hasičů, k požáru slámy přepravované na korbě a vleku nákladního automobilu Tatra 815.
Řidič nákladního automobilu se nejprve snažil uhasit požár sám, když se mu to však nedařilo, vyvezl již hořící soupravu se slámou mimo město. Z vozidla za jízdy padala hořící sláma, která vytvořila požářiště dlouhé zhruba 500 m. K požáru došlo v členitém terénu. Zásah značně komplikovala skutečnost, že se zasažený nákladní automobil a vlek nacházel až za hořícími balíky slámy, které vytvořily překážku na komunikaci a zároveň podpálily náletové dřeviny a traviny na stráni a v příkopu po obou stranách vozovky. S ohledem na tyto skutečnosti byly na místo události ze sousedního Pardubického kraje povolány dvě jednotky (HZS Pardubického kraje územní odbor Ústí nad Orlicí – požární stanice Žamberk a SDH Žamberk), které se věnovaly zásahu na hořící automobil a vlek. Zbývající síly likvidovaly požár na vozovce a v jejím okolí. Postupně se na místo události dostavily jednotky SDH Vamberk, HZS Královéhradeckého kraje územní odbor Rychnov nad Kněžnou, SDH Kostelec nad Orlicí, Častolovice, Slatina nad Zdobnicí a HZS podniku Škoda Auto, a. s. Kvasiny.
Voda se na požářiště dovážela kyvadlově. Celkem bylo nasazeno sedm C proudů a jeden vysokotlaký proud. Po čtyřiceti minutách se podařilo požár lokalizovat. Nikdo ze zasahujících hasičů nebyl zraněn. Zásah probíhal za extrémních klimatických podmínek, a to za jedenatřicetis­tupňového vedra. Škoda byla předběžně vyčíslena na 337 400 Kč. Příčinou požáru byl úlet jisker z výfukového potrubí nákladního automobilu.
Jiří Václavík
Sdílet
Banner MIBAG_2012 OK