Sobota 20. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Do Zvole dodala společnost WISS Czech novou velkokapacitní cisternu na třínápravovém podvozku Scania

Jednotka sboru dobrovolných hasičů obce Zvole disponuje zcela novou cisternovou automobilovou stříkačkou pro velkoobjemové hašení. Třínápravovou Scanii dodala společnost WISS Czech. Před místní hasičárnou byla slavnostně předána do užívání v sobotu 11. března 2017.

Na financování vozu za 7 108 629 korun včetně DPH se podílela Evropská unie z Integrovaného operačního programu, přispěl také Středočeský kraj. Obec platila pouhých deset procent celkové ceny.

Podvozek cisterny

CAS 30 900/540 S2VH je postavena na šestikolovém podvozku Scania P440 CB6×6 s dvojkabinou pro mužstvo CrewCab CP 28. Motor o výkonu 323 kW splňuje emisní normu Euro 5.

Diferenciály všech náprav jsou vybaveny uzávěrkami.

Při pomalé jízdě klidnou vodou dokáže Scania brodit až do hloubky 750 mm.

Pro zvýšenou odolnost proti účinkům sálavého tepla jsou rozvody tlakového vzduchu, elektrické vodiče a rozvody paliva kryty ochrannými návleky, které dlouhodobě odolávají teplotám do 200 °C a po dobu 15 minut teplotě až 1 000 °C.

Kabina osádky je šestimístná s nezávislým naftovým topením. Vybavena je analogovou radiostanicí a připravena na dodatečnou montáž digitálního terminálu.

Zadní řada sedadel je ve svých opěradlech osazena integrovanými držáky dýchacích přístrojů, mezi nimi jsou uloženy náhradní tlakové láhve.

Čtveřice dobíjecích úchytů je určena pro ruční radiostanice Motorola, další čtyři pak dobíjejí svítilny Survivor.

U dveří řidiče je sdružená zásuvka Rettbox-Air pro dobíjení a doplňování tlakového vzduchu. Po nastartování se samočinně odpojí.

Elektrický lanový naviják, uchycený v přední části Scanie, má tažnou sílu 80 kN a jištěním proti přetížení.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií svařování a lepení. Příslušenství je v jednotlivých skříních uloženo tak, aby jej bylo možno vyjímat ze země bez použití stupaček.

Nádrž na hasivo je tvořena nádrží na vodu a pěnidlo o objemech 9 000 a 540 litrů. Vyrobena je z polyesteru vyztuženého skelnými vlákny typu GFK.

Vysokotlaká část požárního čerpadla Ruberg Euroline pracuje se jmenovitým tlakem 4 MPa a jmenovitým průtokem 150 litrů za minutu. Přiměšovací zařízení je regulováno ručně v rozsahu 0 – 6 %.

Cisterna je vybavena pevně zabudovanou dálkově ovládanou lafetovou proudnicí pro plný a roztříštěný proud o výkonu 800 litrů za minutu a délkou účinného dostřiku 30 metrů.

Nástavba je osazena osvětlovacím stožárem o výšce vysunutí 5 metrů nad úroveň terénu. Čtyři LED světlomety s celkovou svítivostí 20 000 lumenů jsou napájeny z palubní soustavy podvozku.

LED technologie se stará rovněž o osvětlení okolí vozu a vnitřních prostor jednotlivých schrán s příslušenstvím.

Rozměry vozu

Automobil je dlouhý 9 500 mm, vysoký 3 100 mm a široký 2 550 mm. Rozvor mezi první a druhou nápravou činí 3 850 mm, mezi druhou a třetí pak 1 450 mm.

Sdílet