Neděle 28. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Scanii do Zbýšova dodala firma WISS Czech, vůz o výkonu 480 koní uveze 4000 litrů vody

Cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Scania P480 od společnosti WISS Czech mají hasiči ve Zbýšově u Brna. S financováním vozu za 6 008 255 Kč včetně DPH pomohl Jihomoravský kraj a Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod.

Podvozek

Šasi P480 CB4×4 je osazeno čtyřdveřovou kabinou pro mužstvo CrewCab CP 28. O pohon se stará šestiválcový přeplňovaný vznětový motor DC13 o výkonu 353 kW ve spojení s automatizovanou převodovkou Opticruise s hydrodynamickým retardérem. Motor splňuje emisní normu Euro 5.

Kabina má ve všech opěradlech sedadel s výjimkou strojníka integrovány držáky dýchacích přístrojů. Nechybí topení nezávislé na chodu motoru a jízdě.

Automobil dokáže brodit klidnou vodou do hloubky až 750 mm.

Ve střední a zadní horní části kabiny jsou police pro požární příslušenství, střední je uzpůsobena k uchycení Scoop rámu.

Pro spojení je ve voze instalována analogová radiostanice a také digitální terminál TPH 700.

Před druhou řadou sedadel je vysouvací stolek o rozměrech 300×400 mm s LED lampičkou na flexibilním rameni.

V kabině najdeme šest dobíjecích úchytů pro ruční radiostanice a stejný počet pro ruční svítilny. U velitele je uchycen technologický tablet s podporou výjezdu.

Vpředu, vzadu a na obou bocích vozu jsou umístěny záznamové kamery s rozlišením Full HD. Zapínají se automaticky při nastartování vozidla, zadní je využitelná i pro couvání.

Na pravém boku je u dveří řidiče sdružená zásuvka pro doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů, která se při nastartování samočinně odpojí.

V přední části vozu je u nárazníku uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN s jištěním proti přetížení, vedle něj pak nárazníková lafetová proudnice, obsluhovaná joystickem z kabiny vozu. Pod nárazníkem je asanační lišta.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů. Nádrž z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny typu GFK pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

V pravé zadní roletě je výsuvné hygienické plato s mýdlem, desinfekcí, vodou a papírovými ručníky.

V zadní části nástavby je uloženo bronzové čerpací zařízení Ruberg vyhřívané od motoru vozu.

Pro osvětlení místa zásahu je k dispozici pneumaticky výsuvný stožár se čtyřmi LED reflektory napájenými z elektrické soustavy podvozku.

Na střeše nástavby je uchycena lafetová proudnice o výkonu 2 000 litrů za minutu a délkou dostřiku 50 metrů. Použít ji lze i jako přenosný monitor.

Cisterna je vybavena datovou sběrnicí pro řízení provozu účelové nástavby s bezdotykovým monitorem. Systém umožňuje tyto funkce:

  • záznam dat, chybový deník, maximální dosažené otáčky požárního čerpadla,
  • diagnostika, signalizace uzavření rolet a dveří, zasunutí osvětlovacího stožáru,
  • monitorování mezních stavů na požárním čerpadle – tlak, otáčky a rychlost jízdy se zapnutým pomocným pohonem,
  • automatické plnění vodní nádrže z hydrantu,
  • automatické ukončení odvodnění požárního čerpadla,
  • zobrazení kontrolních údajů podvozkové části a nástavby včetně motohodin, otáček motoru a mazacího tlaku,
  • zobrazení stavu nabití akumulátorů,
  • akustická signalizace nízkého množství pohonných hmot a hasiva,
  • automatické zasunutí osvětlovacího stožáru při uvolnění ruční brzdy včetně vypnutí světel,
  • zapnutí a vypnutí předních doplňkových modrých světel,
  • systém plánované údržby.
Sdílet