Neděle 17. prosince 2017, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner zeka 970 OK

I hasičům se stávají nehody

U hasičů pracuji od roku 2000. Jako každý hasič, nebo záchranář jsem si nikdy nepřipouštěl, že by se i mě, nebo mé rodině mohla stát nějaká událost, která by vyžadovala pomoc složky, u které jsem zaměstnán. Události, které se staly, mě v minulém roce ukázaly, že to bylo jenom slepé přání kterému všichni hasiči a záchranáři rádi věří.

U hasičů pracuji od roku 2000. Jako každý hasič, nebo záchranář jsem si nikdy nepřipouštěl, že by se i mě, nebo mé rodině mohla stát nějaká událost, která by vyžadovala pomoc složky, u které jsem zaměstnán. Události, které se staly, mě v minulém roce ukázaly, že to bylo jenom slepé přání kterému všichni hasiči a záchranáři rádi věří.

Na začátku minulého roku mi zazvonil telefon, zrovna když jsem byl nedaleko Prahy na vyjížďce na kole. V telefonu se ozvala moje maminka, která mi s vystrašeným hlasem sdělila, že u ní v domě hoří. Máma bydlí v severních Čechách v celodřevěné chalupě, která je cca 30km od okresního města kde sídlí profesionální jednotka HZS. „Celé přízemí chalupy je zaplněno kouřem a myslím, že v kuchyni hoří", říkala. Vědomí mojí bezmocnosti ve mně ihned vytvářelo pocit zoufalství, tak daleko přece nemůžu nijak pomoct. Ihned jsem řekl mámě, ať vytočí číslo 150, požár ohlásí a potom urychleně odejde z domu. Nasedl jsem na kolo a pádil domů, kde jsem měl auto, kterým jsem se chtěl dostat co nejdřív na chalupu. Byl jsem rád, že mámě nic není, ale nevěděl jsem co se děje dál. Když zazvonil telefon, ohromě se mi ulevilo. Požár starého kuchyňského robotu položeného na kuchyňské lince naštěstí v důsledku nedostatku kyslíku samouhasl. Moc dobře vím, co by se mohlo stát, kdyby bylo okno v kuchyni otevřené, nebo kdyby v důsledku nahromaděného tepla jeho výplň praskla. Požárem byla zasažena pouze část kuchyňské linky, ale zplodiny hoření a sálavé teplo zdevastovaly zbytek vybavení a elektroinstalaci v místnosti kuchyně.

Nastal další problém, který jsem jako hasič co je „na druhé straně" nikdy neřešil. Máma žije na chalupě sama a bylo potřeba jí co nejrychleji kuchyň zprovoznit. Dům i domácnost byly pojištěny i na případ živelné pohromy. Na rekonstrukci vlastními silami a následné vymáhání finančních prostředků na pojišťovně nebyl čas. Na tomto hasičském serveru jsem si již dříve všiml reklamy firmy MIBAG sanace s.r.o.

Pracovníci této firmy, mě v první řadě velice pomohli se shromážděním informací týkajících se postupu uplatnění pojistného plnění. Technik této firmy přijel na místo požáru a sestavil kompletní nabídku od zednických a sanačních prací, po dodání nové kuchyně a spotřebičů, které byly požárem zničeny. Pojišťovna jako by najednou fungovala pružněji a v krátké době nabídku odsouhlasila. Za týden byla kuchyň opravná a plně funkční. Vyřízení sice stálo hodně úsilí a času, ale bez pomoci firmy Mibag bych se kýženého výsledku možná ani nedobral. On člověk totiž neví na co má vlastně jako pojištěný právo a nárok. A věřte, že pojišťovna je mnohdy ten poslední ústav, který má zájem vám tyto informace sdělit.

Druhou událost jsem již řešil s většími zkušenostmi v komunikaci s pojišťovnami. Po dvou měsících co jsem koupil novou vodovodní baterii do kuchyně, jsem byl překvapen telefonátem mojí sousedky, která bydlí v bytě pode mnou. Když mi oznamovala, že po příchodu domů zjistila, že jí teče voda ze stropu do obývacího pokoje, představil jsem si, jak to musí v mém bytě asi vypadat. U dva měsíce staré vodovodní baterie praskla část, za kterou drží převlečné matky k vodovodním armaturám ve zdi. Výsledkem bylo cca 5 až 10cm horké vody v celém bytě. Při reklamaci se za škodu způsobenou prasknutím vodovodní baterie, která byla v záruce, postavila pojišťovna jejího dovozce do ČR.

I při řešení této události mě velice pomohly rady pracovníků firmy MIBAG sanace s.r.o. V prvé řadě se jednalo o vysušení promočených konstrukcí potřebné pro další práce. V průběhu vysoušení mi výše zmiňovaná sanační firma pomohla s vyřízením patřičných podkladů u pojišťovny a zajistila proplacení veškeré její činnosti spojené s likvidací následků vytopení. Tím došlo k výraznému urychlení všech prací.

V řešení krizových situací je vždy lepší poradit se s odborníky, kteří mají s takovými událostmi zkušenost, protože i kdybyste nechtěly využít služeb podobných firem, rada podaná ve chvíli kdy člověk neví co dřív, kde začít, je nejcennější. Jakmile se mírně rozjasní, překážky se přeci překonávají mnohem snáze. A o to myslím jde.

Autor článku si nepřál být jmenován.

-kaw- 

Sdílet
Banner Seal navíjáky OK