Pondělí 18. prosince 2017, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner WAWRZASZEK ISS Leader OK

Osmikolová vyprošťovací Scania pro otrokovické hasiče přijela z Kobitu, disponuje hydraulickou rukou a dvěma navijáky

Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje pořídil na svou stanici v Otrokovicích nový vyprošťovací automobil. Scania z produkce firmy Kobit nahradí dosluhující Tatrovku. S financováním vozu za 13 270 000 korun včetně DPH pomohla Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod.

Podvozek

Těžký silniční „vyprošťovák“ je postaven na podvozku Scania G 480 CB8×6HHZ. Pohání ho dieselový řadový šestiválec Scania DC13 111 o výkonu 353 kW splňující emisní normu Euro 5. Samozřejmostí je automatická převodovka, v tomto případě typ Scania GRSO905R s retardérem.

Poháněna jsou standardně kola zadních náprav, pohon druhé nápravy je připojitelný.

Dvoumístná kabina je vybavena nezávislým topením.

Nástavba

Nástavba je tvořena nakládacím jeřábem, dvěma vyprošťovacími navijáky, opěrami pro použití jeřábu i vyprošťovacích navijáků a úložnými prostory.

Nakládací jeřáb FASSI F820RA.2.27 xhe-dynamic má zdvihový moment 70,23 tunometrů. Je vybaven elektronickým omezovačem zdvihového momentu a ovládán je dálkově. Rádiový ovladač SCANRECO/Mini má dosah až 50 metrů. Na maximálním vyložení 18,3 metrů uzvedne břemeno o hmotnosti až 3 270 kg. Při vyložení 2,85 metru unese 21,5 tuny.

Displej na radiovém ovladači zobrazuje procentuální okamžitý stav zátěže na jednotlivých ramenech, teplotu hydraulického oleje, úhel mezi rameny jeřábu, procentuální zatížení navijáku, pracovní tlak v rozvaděči, indikátor stavu kvality radiového signálu, chybová hlášení, a podobně.

Elektronicky řízený systém Extra Power umožňuje zvýšit provozní tlak jeřábu za současného omezení rychlosti dynamického pohybu, což dovolí zvýšit kapacitu přibližně o 10 %. Systém se aktivuje stiskem tlačítka na radiovém ovladači. Po jeho aktivaci je obsluze umožněno dokončit složité operace při plné bezpečnosti a s maximální precizností pohybů v momentě, kdy jeřáb pracuje na hranici svého výkonu.

Systém AutomaticDyna­micControl automaticky a inteligentně koordinuje dynamické pohyby jeřábových ramen. Bez břemene dovolí jeřábu pracovat s plnou rychlostí, při práci s břemenem řídí rychlost pohybů v závislosti na hmotnosti a rychlosti pohybu ramen.

Součástí vyprošťovacího automobilu jsou dva lanové navijáky uložené příčně ve střední části vozidla a zabudované do rámu nástavby s vývodem padesátimetrových lan do zadní části pod nášlapnou plochou nástavby.

Oba jsou vybaveny ukladačem lana a jsou poháněny hydraulický, čerpadlem. Lanový naviják Superwinch H45p má tažnou sílu 200 kN. Druhý naviják je typu Superwinch H25p a má tažnou sílu 100 kN. Navijáky jsou ovládány dálkově spolu s hydraulickou­ rukou.

Úložné prostory nástavby jsou vyrobeny z hliníku a jsou kryty roletami s podélnými madly. Opatřeny jsou výklopnými stupačkami.

Sdílet
Banner Seal navíjáky OK