Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Atego je i v Číně na prvním výjezdu

Představujeme vám cisternovou automobilovou stříkačku z produkce nadnárodního konsorcia Gimaex Group, resp. z jeho německého závodu Schmitz. CASka je postavena na podvozku Mercedes-Benz Atego 4×4 s prodlouženou kabinou.

Představujeme vám cisternovou automobilovou stříkačku z produkce nadnárodního konsorcia Gimaex Group, resp. z jeho německého závodu Schmitz. CASka je postavena na podvozku Mercedes-Benz Atego 4×4 s prodlouženou kabinou.

Čínsky zákazník je již po mnoho let velkým odběratelem požárních automobilů z produkce německého Schmitze. Poté, co firma vstoupila pod původně francouzského vlastníka, tedy dalšího výrobce hasičské techniky, firmu Gimaex, se produkce pro nejlidnatější stát světa nezastavila. V roce 2005 bylo v německé továrně vyrobeno několik desítek cisternových automobilových stříkaček na Mercedesu Atego. O tři roky později následovala další dodávka stejných vozidel, avšak již na modernizovaném podvozku Atego. Nástavby jsou stejné. Jejich specifickou výbavou je pěnové zařízení One Seven, u nás spíše známě jako CAFS. Co to vůbec je? Jedná se o systém, ve kterém se kromě přimíšení pěnidla k vodě do této směsi navíc přivádí tlakový vzduch z kompresoru. Více se o tom dozvíte např. zde.

Automobily s označením TLF 20/30 OS pro čínské hasiče jsou postaveny na podvozku Mercedes-Benz Atego 1525 AF (Allrad Feuerwehr), tedy plně pohonné hasičské šasi o rozvoru 3860 mm. Mají prodlouženou kabinu pro osádku 1+5. Tyto automobily známe i z používání u našich jednotek, zejména jejich nepopulární kabinu, resp. její zadní část pro mužstvo, kde je hrubý nedostatek místa pro ,,normální lidi". Číňané jsou obecně menšího vzrůstu a tak u nich tento problém asi nebude tak zásadní, jako je tomu u nás.

Požární nástavba je složena ze tří samostatných modulů a jejím výrobním prvkem jsou hliníkové profily a hliníkové oplechování. V první části za kabinou je prostor na vybavení, které na pravé straně tvoří vyprošťovací zařízení LUKAS, zabudovaná elektrocentrála Travel Power 3.5 kW, ovládání osvětlovacího stožáru a stožár samotný Fireco CL 333 NI s dvojicí 1000W lamp (pneumaticky vysouvatelný do výše 6500 mm), dále stativy, přenosné lampy, prodlužovací kabely a hasící přístroje. Ve skříni na levé straně najdeme hadicové koše a přepravky na drobné vybavení. Toto vše je dnes ukryto pod hliníkovou roletkou s podélným madlem (v první dodávce to byla klasická roleta se středovým zámkem) a spodní výklopnou částí, která slouží zároveň jako stupačka. Druhý modul je profilová nádrž hasebních látek, vodní tank je o obsahu 3000 l a pěnidla má Atego 500 l. Třetí a poslední modul je přístupný ze tří stran. V pravé zadní skříni najdeme průtokový naviják, hadice, rozdělovač a další příslušenství včetně proudnic. Zadní čelo skříně je osazeno čerpadlem FP 10/2000 – 2000 l/min při 10ti barech. V levé zadní skříni najdeme zařízení One Seven OS 3100 E a hadice. Z obou stran je vše opět kryto roletkami a spodním výklopným dílem, sloužícím jako stupačka, tedy to samé, co je u předních skříní. Čerpadlo kryjí výklopné dveře. Na pochozí střeše nástavby je prostor pro ženijní nářadí a nastavovací žebříky. Přístup sem je zajištěn výklopným žebříčkem na levé straně zadního čela.

Celý automobil je proveden v červené barvě, stejné jsou i majáky VRZu. Osvětlení okolí vozidla je zajištěno čtveřicí zářivek, umístěných nad každou z roletových skříní. Vývodní a přívodní armatury jsou na bocích vozidla a pod čerpadlem. Před předním nárazníkem je namontovaný malý monitor Sidewinder o průtoku 1325 l/min.

Atego pro čínské hasičské sbory působí kompaktním dojmem a tak zbývá jen dodat, že toto není poslední vůz z produkce Gimaex/Schmitz pro Čínu, který zde představujeme.



Foto a info: Gimaex/Schmitz, Dennis Schulz

 -wap-

Sdílet