Pátek 19. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hodonínští profesionálové využívají automobilový žebřík Iveco Magirus s automatickou převodovkou

Profesionální hasiči v Hodoníně disponují novým automobilovým žebříkem Magirus na podvozku Iveco se záchrannou výškou 40 metrů. Dodala ho firma Firefighting Technology za 22 719 998 korun včetně DPH.

Podvozek

Automobil je postaven na podvozku Iveco Eurocargo ML180E32 o rozvoru 5 670 mm. Pohání ho vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 235 kW, splňující emisní normu Euro 6.

Převodovka je plně automatická Allison S 3000 se šestistupňovým retardérem.

Zadní náprava je vybavena uzávěrkou diferenciálu.

Nástavba

Nástavbu tvoří čtveřice schrán pro příslušenství na každém boku automobilu, kryty jsou hliníkovými roletkami. Samozřejmostí je vnitřní LED osvětlení a signalizace otevření v kabině vozu.

Pro stabilizaci slouží Vario podpěry. Blokace pružin zadní nápravy je řešena lanem. Podpěry jsou hydraulicky variabilně výsuvné a to od 2 900 mm do 5 200 mm a dokáží vyrovnat terénní nerovnost až do výše 750 mm.

Žebříková sada je pětidílná. První díl je vybaven sklopným ramenem o délce 4,7 metru s rozsahem sklápění až 75°. Příčle jsou obložené protiskluzovým a tepelněizolačním obložením.

Pohyby sady řídí elektronika, všechny provozní stavy jsou zobrazovány jak na pracovišti strojníka na točnici, tak v záchranném koši. Software se rovněž stará o eliminaci či odpružení vibrací a záchvěvů.

Záchranný koš RC400 má nosnost 400 kilogramů. Ovládací prvky v koši jsou shodné se stanovištěm obsluhy na točnici, vstoupit do něj lze třemi způsoby.

Rozměry vozu

Automobilový žebřík je dlouhý 9 267 mm, široký 2 550 mm a vysoký 2 856 mm. Celková hmotnost činí 18 000 kg.

Sdílet